Doxa-tråden

64B8202A-7CBF-4150-92E7-72693CF12E13.jpeg

Ny ikke-begrenset 600T-serie fra Doxa

1638270449246.png
1638270466250.png

Ulike kombinasjoner av stål og kjeramisk bezel, gummi og lenke. Så egentlig ikke så gærent ut, og artig med et eget design som ikke er superinspirert av noe annet.

Swisstime skriver 47,6 mm i diameter, men mener jeg hørte 40 mm på youtube (og den ser også sånn ut).

Swisstime skriver 47,6 mm i diameter, men mener jeg hørte 40 mm på youtube (og den ser også sånn ut).
40 mm diameter.

Syns disse så bra ut, likte spesielt godt Divingstar med sort bezel insert. Er imidlertid litt redd for at tykkelsen (14.15mm), bakside som ligger lavere enn lugs og lenke som ikke smalner inn vil gi en litt "clunky" feeling?

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Mulig det heller er Sub 200 jeg burde gå for om jeg vil ha en tynnere Aquamarine Doxa :unsure:

Mulig det heller er Sub 200 jeg burde gå for om jeg vil ha en tynnere Aquamarine Doxa :unsure:
200 er såvidt litt tynnere enn 600T, mens Sub 300 er tynnere enn 200 igjen.

Ligger noe bilder av 600T på WUS, uhrforum og Klocksnack, og den ser ikke så tykk ut som målene sier.

Swisstime har kanskje på lager i Oslo, om du er på de kanter, slik at du kan få prøve.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Anders
Ah, trodde det var større forskjell! Svart eller blank bezel tro?

Ah, trodde det var større forskjell! Svart eller blank bezel tro?
Jeg liker godt stålbezelen, men synes klokka får et helt annet inntrykk med den svarte keramiske bezelen. Den svarte ser kanskje også litt større ut, mens med stålbezel minner klokka mer om 300/300T.

Keramisk bezel er noen kr dyrere, men jeg synes 600T virker fornuftig priset.

• Liker
Reaksjoner: Anders
Meget bra og godt informativ artikkel Jørgen!
Bildene er veldig bra, her kunne jeg og sikkert mange andre nyte flere av dine bilder.
Prisen for klokken er ikke så ille, så dette er en fin kandidat for sommer 2022. :cool:

• Liker
Reaksjoner: Auto og Jørgen
Da hadde jeg plutselig to sub 300. Det var vel meningen siden jeg har kjøpt begge ;), men for en mann som helst bare vil ha en mekanisk klokke blir det i overkant. Tenkte uansett det var verdt et bilde mens de ennå holder hverandre med selskap..

IMG_0012 (2).JPG