Doxa Sub 1200t eller Aquadive 100ss

Köp båda - den du bruker mest - behold :D

He, he - jeg har vært inne på tanken! Jeg starter med en, så får vi se. Kanskje det blir begge :D

Modellene er dessverre ikke så lett å oppdrive pent brukt i Norge, og det virker i tillegg som annenhåndsmarkedet ikke er så veldig betalingsvillig. Det blir mao. trolig nokså dyrt å ombestemme seg :eek:

Det artige med disse dykkerne er at det er veldig lenge siden jeg har hatt lyst på noe nytt, klokkegleden er på vei tilbake. Jeg tror jeg vil fokusere på litt spesielle og noe rimeligere klokker fremover, ikke dusinvare fra nærmeste AD. Min Seiko MM300 gir mye glede for en relativt hyggelig pris - den viser med all tydelighet at Sub ikke er svaret på alt :)

En Sub = Seiko MM300 + Doxa Sub 1200t + Aquadive 100ss + pent brukt Pelagos o_O

Incoming :D

7973E6B8-1BC8-40B3-BE44-027317675792.png

Det jeg liker med Aquadive er at siden de startet på nytt, har de bestandig hatt en åpen politikk om sin produksjon og testing.
Ikke alle gjør det og det skyldes ofte en produksjon av delene i Asia.

Aquadive er ikke bare et kontor som ser ut som en postboks: de er en ekte fabrikk.

Og folk tester den hardt.

http://aquadive.com/making-of-aquadive/

"AQUADIVE BATHYSCAPHE 100

Case including caseback and bezel 100% made in Germany using German raw materials and blanks. Every single step of the manufacturing process is carried out in Germany, cutting, CNC milling, drilling, polishing and brushing, DLC coated in Switzerland
Crystal 100% made in Switzerland using Swiss raw materials
Movement: Genuine ETA Swiss Made
Dial 100% made in Switzerland
Hands sources vary according to model and batch
Bezel insert: Ceramic coated with SL, Swiss Made
Strap: made in Italy, using extra strong 2mm Swiss Made springbars
Bracelet: supplied by a German manufacturer in Pforzheim/Germany and made in their manufacturing facility in (undisclosed) according to German standards
Watch box Far East
Warranty Card made in the EU
User manual made in the EU
Specs may change without further notice"

På tross av Doxas oransje skive og den utrolig fete «beads of rice»-lenken, ble det ikke en Doxa denne gangen. 6 dager fra bestilling til leveranse er ikke verst :)

Aquadive2.jpg

Aquadive har keramisk bezel insert, en fantastisk lume og jeg liker kronen uten kronebeskytter. Jeg synes den ser veldig bra ut på Isofrane, min favorittgummi. (Det er for øvrig Aquadive’s morselskap Synchron group som eier Isofrane). Klokken virker skuddsikker, og ble levert i en treboks som fikk Panerais bokser til å virke som de er laget av papp.

Aquadive lume.jpg

Jeg ser likevel ikke bort i fra at Doxa blir neste klokke inn, selv om jeg har begynt å spørre meg selv om jeg kan leve med den ekstremt tykke minuttviseren kombinert med liten timeviser….Takk til @Pippen som gjorde meg oppmerksom på denne abnormaliteten :eek:;)

Et annet spørsmål er om jeg burde satse på en Caribbean i stedet for Professional, blå versus oransje skive. Caribbean leveres for tiden ikke med blå tall rundt bezel, men med liknende bezel som Professional.

Caribbean.jpg

Doxa Professional.png

På tross av Doxas oransje skive og den utrolig fete «beads of rice»-lenken, ble det ikke en Doxa denne gangen. 6 dager fra bestilling til leveranse er ikke verst :)

Vis vedlegg 71383

Aquadive har keramisk bezel insert, en fantastisk lume og jeg liker kronen uten kronebeskytter. Jeg synes den ser veldig bra ut på Isofrane, min favorittgummi. (Det er for øvrig Aquadive’s morselskap Synchron group som eier Isofrane). Klokken virker skuddsikker, og ble levert i en treboks som fikk Panerais bokser til å virke som de er laget av papp.

Vis vedlegg 71384

Jeg ser likevel ikke bort i fra at Doxa blir neste klokke inn, selv om jeg har begynt å spørre meg selv om jeg kan leve med den ekstremt tykke minuttviseren kombinert med liten timeviser….Takk til @Pippen som gjorde meg oppmerksom på denne abnormaliteten :eek:;)

Et annet spørsmål er om jeg burde satse på en Caribbean i stedet for Professional, blå versus oransje skive. Caribbean leveres for tiden ikke med blå tall rundt bezel, men med liknende bezel som Professional.

Vis vedlegg 71386
Vis vedlegg 71385
Gratulerer med fet klokke og godt valg!
Og bare hyggelig;)

Hvis den skal ut på et tidspunkt må du gjerne gi meg en lyd :D

• Liker
Reaksjoner: Consigliere