Divemaster 500 Mecha

Medlem
6. nov. 2009
Innlegg
3.480
Sted
Østlandet
Etter oppfordring om å legge ut noen bilder av min Victorinox DiveMaster 500 Mecha fra Anders på forumet her, gjør jeg nå det:)

Klokken er en rød Victorinox (Swiss Army) dykkeklokke. Modellen er ny av 2009 og kom til Norge nå i Sommer. Dette er en av Victorinox sine få modeller som er automatic. Verket er det velkjente og godt etablerte ETA 2892-A2. Ellers kan det nevnes at klokken er water resistant til 500m, kassen er 43mm og rustfrit stål (pvd belagt), Sapphire glass og meget selvlysende når det trengs ;)

M

026.jpg


016.jpg


020.jpg


013.jpg


023.jpg
 
Kul klokke! Jeg visste ikke at Victorinox hadde mekaniske ur i det hele tatt. Interessant at de har brukt "storebror" 2892 som maskineri, i stedet for det mye vanligere 2824.

Takk for bilder og beskrivelse!
 
Veldig tøff! Likte spesielt godt den svarte (PVD?) coatingen på kassa kombinert med den intense rødfargen. Hvordan er prisnivået på disse? Må Victorinox konkurrere med etablerte rene klokkemerker?
 
Takk :D

Stemmer er PVD coating på kassen..! Prise på en Dive Master 500 Mecha ligger rett under 10 000,-
og finnes i svart, orange og rød. og generelt ligger vel de rimeligste urene fra en 2500,- og oppover.. så ja, de må nok konkurere ganske hardt med mer etablerte merker som blandt annet Certina og Tissot i samme prisklasse.

Når det gjelder Victorinox Swiss Army er det jo et familie eid selskap som i år fyller 125 år, som sikkert en del av dere har fått med der. De startet jo først og fremst med deres velkjente kniver som er kjent world wide og er blandt annet ekstemt kjent og populært i USA. Deres største marked er pr nå der, både når det gjelder kniver og klokker. I år har de jo blandt annet kommet med en jubileums klokke for å feire 125 år (vært annonsert i en del klokkeblader i år), samt ulike jubileums kniver. Når det gjelder deres klokker er ikke selve klokkemerket deres 125 år, men ble startet med i 1989 og feirer sånn sett egentlig 20 års jubeleum. Victorinox Swiss Army klokker (kommer nok bare til å hete Victorinox på sikt, da swiss army navnet forsvinner mer og mer) har hatt stor fremgang siden 1989 og blitt mer og mer annerkjent. Modeller og variasjoner øker stadig og de øker også stadig sine markedsandeler i Europa. De er svært opptatt av å levere god kvalitet til en fornuftig pris. og deres slag ord er "everyday luxary". kan også nevnet at de har 3 års garanti på alle deres klokker samt at de aller fleste modeller har sapphire glass og er vanntette, 100m ++

M
 
Kjøpte forøvrig en Victorinox dunjakke i London i januar, fantastisk kvalitet! Så at de hadde klokker også, men kikket bare fort på dem. Butikken deres ligger jo i Bond Street, og der er det mye annet fint å se på :)
 
Flott klokke med frisk farge. Oppdelingen av tallene på bezelen var litt utenom det vanlige etter som jeg kan se, veldig bra :)
 
Stemmer det at det er lume på bezelen 0-20? Hvordan er lumen generelt?
 
Knallbra! Liker uret veldig godt, men til den prisen er det jo tøff konkurranse. Gøy med noe annet enn the ususal suspects likevel :D
 
Meget god så langt etter min erfaring i alle fall, så tror ikke det skal være noe problem ;)
Det meste på urene fra Victorinox er meget bra gjennomført, slik som det er på deres andre produkter..!

Magnus
 
Hei!
Vurderer selv å kjøpe denne klokken, bare i svart urskive og med lenke. Nå har det jo gått litt lenger tid siden ditt kjøp. Hvordan har klokken fungert? Ble det mye riper i PVDen? Ser at prisen hos de fleste DA ligger på 10k, som de også lå på når du kjøpte klokken. Hvordan holder den seg mtp privat videresalg?

Har søkt litt rundt, og funnet en rimlig link fra PerfectTiming på Amazon.com. Har du noen erfaringer fra klokkekjøp gjennom amazon? Man sparer jo noen tusenlapper, bare det er safe da :)

På forhånd takk for svar!

Vestlia
 
Hei!
Vurderer selv å kjøpe denne klokken, bare i svart urskive og med lenke. Nå har det jo gått litt lenger tid siden ditt kjøp. Hvordan har klokken fungert? Ble det mye riper i PVDen? Ser at prisen hos de fleste DA ligger på 10k, som de også lå på når du kjøpte klokken. Hvordan holder den seg mtp privat videresalg?

Har søkt litt rundt, og funnet en rimlig link fra PerfectTiming på Amazon.com. Har du noen erfaringer fra klokkekjøp gjennom amazon? Man sparer jo noen tusenlapper, bare det er safe da :)

På forhånd takk for svar!

Vestlia

Hei
Klokken har for min del fungert meget bra, dog ble den litt for lite brukt og jeg solgte den til et TS medlem tidligere denne måneden.. Og den gikk for litt i underkant av halv pris til han.. Mulig det er letter å selge en med svart skive enn min knallrøde ;) Men klokken er jo kanon tøff:) Etter min bruk var det ingen riper i PVD beleget, men det skal vel holde seg ganske godt! Men bruken klokken blir utsatt for vil jo spille inn..

Har ingen erfaringer med kjøp fra Amazon etc, men er sikkert mulig å få en god deal hos AD her i Norge også :)
 
Takk for kjapt svar :)

Mtp at det er et mekanisk ur, opplevde du at du måtte stille klokken ofte?

Bor selv i Hallingdal, så har dårlig med AD forhandlere her oppe. Hat dog forhørt meg litt ADer i Bergen og Oslo, men virker som de holder seg til veil.priser. Har du noen forhandlere du har positive erfaringer med (gjerne i Buskerud)?

Vestlia
 
Takk for kjapt svar :)

Mtp at det er et mekanisk ur, opplevde du at du måtte stille klokken ofte?

Bor selv i Hallingdal, så har dårlig med AD forhandlere her oppe. Hat dog forhørt meg litt ADer i Bergen og Oslo, men virker som de holder seg til veil.priser. Har du noen forhandlere du har positive erfaringer med (gjerne i Buskerud)?

Vestlia

Siden det er en mekanisk klokke vil den gå noe mer upresist enn en på batteri (Quartz), men sånn er det bare ;) Intet problem for min del i alle fall. Klokken har jo et godt urverk i ETA 2892-A2, og dette kan justeres ganske så nøyaktig etter innkjøringsprrioden :) Tenktedu evt på hvor lenge klokken går uten at du bruker den er det noen og 40 timer, når den er fult trukket ved bruk eller manuell opptrekking..

Har dessverre ikke erfaring med noen forhandlere i Buskerud, men du vil nok få bedre pris ved oppmøte og forhandling i butikken, enn via mail eller telefon kontakt :)
 
diver

Jeg kjøpte denne i rødt av maghas9,er kjempe fornøyd med klokken.Har nå brukt den på fisketur i 1uke.Ingen merker etter relativt tøff bruk hele uken.Skulle gjerne vist bilde av stor fangsten men glemte makrolinsen;)
Klokken holder tiden godt,har også god og langvarig lume.Vil vel tro at den sorte er lettere og selge videre.Selv om den er langt ifra like tøff!