Din aller første klokke

Ikke bare min første klokke, men også min sønns! Han fikk den i dag som seksåring slik jeg fikk den av min far for ca 34 år siden:)

IMG_7484.JPG

Klokken er forøvrig omtalt her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/gentas-klokkehistorie.16488/

Long gone-no picture men min første klokke var en Yema dykker på ca 34-36 mm, på den tiden fantes det heldigvis ikke Quartz faenskap. Far min var oppegående nok til å skjønne at det var bruk for en beater, denne leverte i mange år. RIP
Tom

Long gone-no picture men min første klokke var en Yema dykker på ca 34-36 mm, på den tiden fantes det heldigvis ikke Quartz faenskap. Far min var oppegående nok til å skjønne at det var bruk for en beater, denne leverte i mange år. RIP
Tom
Hva skjedde med "franskmannen" Tom???

Auda @Tom Henriksen - som du vet har gamle "Yema" dykkere fått sin renessanse. De har blitt særs populære blant samlere og enkelte modeller går for ublue priser. Må være flere med gode minner i fra svunnen tid ;)

Jeg har vært en tur i kjelleren og hentet opp mine to første klokker som begge er Yema faktisk. Klokke nummer to er liten dykker som kanskje @Tom Henriksen vil kjenne igjen. Men de fortjener bedre enn mobilbilder, så jeg trenger litt til til å rigge impro-fotostudio og ta noen fine bilder. Stay Tuned for Yema-bonanza!

LarsB

Startet tråden med min første gutteklokke. Nummer to var en Certina Town & Country, men den har jeg foreløpig ikke klart å spore opp. Ligger nok i en pappeske et sted.

Nummer tre og min første digitale ble kjøpt i 1979-80 og var en Seiko Sports 100. Solid vanntett kasse, og med et nytt batteri still going strong. Bilde fra dagens :)

IMG_0618.JPG