På vei fra Modena til Firenze i kveld fikk jeg hele Mille Miglias tredje etappe i motgående fil. Det var mye av the usual suspects, men også noen skikkelig eksotiske innslag. Herlig at noen eiere vet å bruke disse bilene og ikke lar de råtne hen som døde utstilligsstykker i den feilaktige tro at de slik skåner den sjeldne og verdifulle bilen. Det er lenge siden jeg har sett så mye fint.
På klokkespottingsfronten har det vært svært labert. Bortsett fra et par submariner har det kun vært en Planet Ocean og en uinteressant Porsche Design kronograf med 7750-verk på møtet i går. Heldigvis sørger jeg selv for å holde klokkefanen høyt:
I morgen tidlig er det ankomst i Terni og jeg regner med å se store mengder sjeldne italienske motorsykler.
Da jeg var 7 år var jeg i Legoland og sovnet salig lykkelig bak i bilen etter en lang og aktiv dag. Sånn hadde jeg det i går kveld. Å bli med på dette var nøyaktig like smart som transportmiddelvalget ned hit var idiotisk. De fleste bilder er på kameraet, så de får komme etterhvert når jeg har mer energi og ikke har tankene mine på veien. Her er litt:
Viktig med timing og takket være vår eminente webshop lå det en Nato-rem til meg på hotellet ved ankomst. Super service!
(leses med sterk belgisk-fransk aksent, tenk 'allo-'allo): så ju ar se gai on se littall Morini ho iz alveis pasinng me en grand vitesse? Øh, I dån like sat!
Spinge i gang gammel møkkasykkel som faen meg ikke vil starte er en øvelse jeg har brukt for mye energi på i mitt liv. Denne gangen heldigvis ikke min:
Helt gått glipp av oppdateringene her.
Ser ut som en helt rå tur!
Om du er lysten på å skrive litt om opplevelsen og erfaringen må du veldig gjerne gjøre det.
Har en lite drøm om å gjøre noe liknende selv en gang, men da i bil.
Aaah, rått! Takk for at du deler, Morini! Knalltøffe sykler! Skjønner at det der var en drømmetur!
Kan nesten kjenne eksoslukten! Det var en annen eksoslukt fra sykler i min barndom IIRC, en mye bedre!