Dette har jeg drømt om lenge

Medlem
10. sep. 2009
Innlegg
710
Gamlisracing på italienske veteransykler gjennom flott landskap og pittoreske italienske fjellandsbyer, kun avbrutt av banekjøring og himmelsk mat og vin. Som Mille Miglia, men på to hjul og uten all vinkingen og kjendisene:

[video=youtube_share;klrXqavnWPM]http://youtu.be/klrXqavnWPM[/video]

Påmelding sendt. Sykkelen snart klar. Lettere ombygging av Defenderen til MC-transporter i gang. Sommerfugler i magen. Herlig med små jubileumsgaver til seg selv.

Nå starter lobbyvirksomheten for å få kona med på vei opp eller ned, slik at vi kan gjenta forrige geniale tur litt lenger nord i Italia, se her: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?3644-Ferietips-klokker-biler-motorsykler
 
Det så gøy ut! Husk å ta med hørselsvern og kiropraktor til turen med Defenderen.

Savner forresten det å kjøre på bane noe helt vanvittig. Kjipt å bo på vestlandet når du er glad i racing :(
 
Skulle ønske jeg kunne kjøre MC og hadde evne til å skru på dem...(og at jeg hadde en 911) :D
Kjusa deg, morini! Håper du får tid til et lite reisebrev.
 
Etter flere uker med sene netter på verkstedet, er Defenderen nå pakket og jeg sitter på Kiel-fergen utover Oslofjorden. Hadde sykkelen vært 2mm lengre hadde jeg trengt vinkelsliper for å få plass:
c1450ce5-b860-a6a6.jpg


De lange verkstedsdagene har først og fremst gått med til å forberede den traktoraktige Defenderen til motorveien. 55 kg med støyplater fra Noisekiller, overdrive, setetilpasninger, etc. Nå er det jo nesten levelig i kabinen. Man kan gjøre det meste selv, men all Defender-mekking tar vanvittig lang og er fomlete. Morinien trengte bare litt TLC, ny kammrem og rutinesjekk. Man merker virkelig Ferrari-konstruktørens (Lambertini) genialitet når man jobber på denne sykkelen. Spesielt sammenlignet med landbruksmaskineriet den transporteres i.
 
Ooooh!
Ser fett ut!

Misunner deg dog ikke for transportetappen nedover... :p Selv med ekstra støyisolasjon... :D
 
God tur Morini - imponert over langturen!

Selv må jeg begynne å poppe paracet ved Minnesund, men det er verdt det!
 
Hun har ikke samme lidelseskapasitet som meg, så hun jukser og flyr ned for å bli med på pausedagen i badebyen Montesilvano og sjarmøretappen med avsluttende festmiddag, se løpsruten her: http://www.motogiroitalia.it/itinerary_2012.html.

Bilder kommer underveis forutsatt at nettdekning og vinforbruk tillater det. Det blir også papirbasert reportasje i et velrennomert magasin som de fleste TSere vil kjenne.
 
Utrolig kult! God tur!

Bilder kommer underveis forutsatt at nettdekning og vinforbruk tillater det. Det blir også papirbasert reportasje i et velrennomert magasin som de fleste TSere vil kjenne.

Hvilket magasin?
 
Jeg følte meg som en dårlig landsmann som feiret gårsdagens nasjonaldag borte fra jubilanten, men gjorde til gjengjeld en anstendig innsats bak rattet. Det begynner å bli klart for meg at av alle tåpelige mototrelaterte ideer jeg har hatt, seiler nok denne Defenderturen opp blandt topp 20. Kiel - Stuttgart i et strekk er slitsomt nok i vanlig bil. I traktor er det en prestasjon. En av de få fordelene med å kjøre en bil konstruert i 1948 er at det er den eneste bilen på markedet som er tilpasset norske søvndyssende fartsgrenser. I motsetning til andre biler strever man ikke med kjedsommelighet fordi ens motoriske og intellektuelle evner er sterkt understimulert. Denne fordelen er selvfølgelig en sterk ulempe så snart man krysser Norges grenser og spesielt i Tyskland.

Gårsdagens kveldmat i Würzburg med Schweiekrustenbraten og lokalbrygg før det hastes videre:
bc15abaa-a301-53e4.jpg


Jobbmøte i Stuttgart på morgenen og så innom sponsoren; Held Biker Fashion:
bc15abaa-a320-005a.jpg


Alltid like herlig når alpene kommer til syne:
bc15abaa-a339-fed4.jpg


Tilfeldighetene (og min evige flaks) gjorde at jeg fikk det siste rommet på Schlosshotel Fernsteinsee i de østeriske alpene. De hadde kun den to-etasjers Kaiser Maximillian I suite ledig. Det hørtes dyrt ut, mente jeg. Ja, 65 euro sa damen! (halvparten av hva det sterile McDonalds-hotellet Ibis i går tok). Helt feil å være alene her:
bc15abaa-a353-74e2.jpg


Jeg får trøste meg med lokalfisket ørret og Stiegl:
bc15abaa-a36a-c706.jpg
 
Anstendig (eventuelt justert til herrskapelig) virker til å være nøkkelord på kjørigen nedover, maten der, drikkat og bo :)
Klar før tohjulskjøring nå tenker jeg!
 
På vei fra Modena til Firenze i kveld fikk jeg hele Mille Miglias tredje etappe i motgående fil. Det var mye av the usual suspects, men også noen skikkelig eksotiske innslag. Herlig at noen eiere vet å bruke disse bilene og ikke lar de råtne hen som døde utstilligsstykker i den feilaktige tro at de slik skåner den sjeldne og verdifulle bilen. Det er lenge siden jeg har sett så mye fint.

På klokkespottingsfronten har det vært svært labert. Bortsett fra et par submariner har det kun vært en Planet Ocean og en uinteressant Porsche Design kronograf med 7750-verk på møtet i går. Heldigvis sørger jeg selv for å holde klokkefanen høyt:
d5e1d68e-0854-5424.jpg


I morgen tidlig er det ankomst i Terni og jeg regner med å se store mengder sjeldne italienske motorsykler.
 
Da jeg var 7 år var jeg i Legoland og sovnet salig lykkelig bak i bilen etter en lang og aktiv dag. Sånn hadde jeg det i går kveld. Å bli med på dette var nøyaktig like smart som transportmiddelvalget ned hit var idiotisk. De fleste bilder er på kameraet, så de får komme etterhvert når jeg har mer energi og ikke har tankene mine på veien. Her er litt:
571eae66-29c4-4ead.jpg

571eae66-29d5-b32b.jpg

571eae66-29fe-9112.jpg

Viktig med timing og takket være vår eminente webshop lå det en Nato-rem til meg på hotellet ved ankomst. Super service!
571eae66-2a0e-3b09.jpg


Ut til 12 nye timer i salen!