Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Trøndelags svar på Golden Gate

20200725.jpg
 
Tredje dagen på rad oppe tidlig og går tur/jogger i nærområdene med alle arvingene. :) Hele koronasituasjonen har lært meg å sette pris på de nære tingene og ikke lengte etter å reise hit og dit for å nyte hverdagen. Den siste der satt langt inne. Ca. 4 måneder.
 
I dag skulle jeg ut med gressklipperen på vår store plen... Hva lå under gressklipperen?
Jeg trodde det var en barkbit fra et furutre, men det brettet ut noen vinger da jeg kom bort i den. Det viste seg å være en sommerfugl!

Hyggelig med slikt besøk. Det ble noen bilder, men det viste seg at han brettet ut vingene sansynligvis for å skremme meg bort. Etter litt iherdig dytting fikk jeg han opp på hånden og måtte styre for å få han av igjen. Han har nok en skade. Ene bildet viser at det "lekker" noe ut av han.

Det blir nok et kort, hyggelig, men også litt trist bekjentskap.

20200812_191304.jpg
20200812_191517.jpg
20200812_191620.jpg
20200812_191752.jpg
 
Når ungene vil høre Rage Against The Machine på vei til barnehagen. Den siste uken har Tix med Karantene gått på repeat så dette var hverdagslykke.

-Minsta på fire vil stadig høre Rosa Helikopter, og faren tenker med tiltagende nostalgi tilbake på da storebroren gikk på et Black Sabbath-kick i omtrent samme alderen. -'Pappa! Isse Sabeltann! Palanoid! No!'
 
-Minsta på fire vil stadig høre Rosa Helikopter, og faren tenker med tiltagende nostalgi tilbake på da storebroren gikk på et Black Sabbath-kick i omtrent samme alderen. -'Pappa! Isse Sabeltann! Palanoid! No!'

Husk at å lage barnesanger er det største og tyngste ansvar en artist kan påta seg. En sang skal kunne spilles på repeate 100 ganger, kontinuerlig, uten at trafikkfarlige situasjoner skal oppstå. Mobilbruk, fikling med knapper, AC, radio, GPS er bare barnemat i forhold....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
-Minsta på fire vil stadig høre Rosa Helikopter, og faren tenker med tiltagende nostalgi tilbake på da storebroren gikk på et Black Sabbath-kick i omtrent samme alderen. -'Pappa! Isse Sabeltann! Palanoid! No!'
De roper ofte på en sang de kaller «isjibots». Med litt godvilje hører du logikken.
Er glad sålenge jeg slipper Tix, fantorangen og hele Frost soundtracket hver eneste dag
 
-Minsta på fire vil stadig høre Rosa Helikopter, og faren tenker med tiltagende nostalgi tilbake på da storebroren gikk på et Black Sabbath-kick i omtrent samme alderen. -'Pappa! Isse Sabeltann! Palanoid! No!'
Husk at å lage barnesanger er det største og tyngste ansvar en artist kan påta seg. En sang skal kunne spilles på repeate 100 ganger, kontinuerlig, uten at trafikkfarlige situasjoner skal oppstå. Mobilbruk, fikling med knapper, AC, radio, GPS er bare barnemat i forhold....

8
Gleden ble kortvarig. Idag har de hørt på Crazyfrog i barnehageno_O