Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

image.jpeg
 
Hello, hello, hello, is there anybody out there?

Liker når forfattere referer til mitt livs største og viktigste fasinasjon (etter ekte mennesker) på en (relativt) subtil måte:
IMG_8332.JPG



Puss,
Gerald (ikke Genta) Scarfe
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Grendel
Foretrekker selv Wish you were here, men popkulturreferenser er alltid gledelig :)

On topic, og noe nerdy - men har lagt min elsk på podcasten http://philosophizethis.org (finnes bl.a. på Spotify) og her ble gledelig (og kledelig) The Postal Service referert (episode 21). Stephen West setter seg ut for å forklare og diskutere filosofi fra tiden før Sokrates og fremover.
 
Momentary var overraskende!
Selv ser jeg på The Final Cut som siste. Den burde vært dobbel LP. Den har flere gode ideer og temaer som bare avsluttes før de begynner for fullt. Men til tross; God musikk.

Atom er ok, men blir litt for sær, som de eldre...
Wish er knall!

8
 
Er dette virkelig noe å diskutere?
Dark side of the moon er signatur albumet og det som har ligget lengst på hitlistene av alle album gjennom tidene.
Tror jeg har lyttet gjennom dette album +500 ganger.
 
Momentary var overraskende!
Selv ser jeg på The Final Cut som siste. Den burde vært dobbel LP. Den har flere gode ideer og temaer som bare avsluttes før de begynner for fullt. Men til tross; God musikk.

Atom er ok, men blir litt for sær, som de eldre...
Wish er knall!

Enig at Momentary skiller seg litt ut, men minnene til det albumet er sterke:)

Er dette virkelig noe å diskutere?
Dark side of the moon er signatur albumet og det som har ligget lengst på hitlistene av alle album gjennom tidene.
Tror jeg har lyttet gjennom dette album +500 ganger.

Jeg har nok også hørt dark side +500 ganger. Så ja, albumet er rått! Men wish er faktisk bedre. Ene og alene pga Shine on part II. Og nei, det er ikke noe å diskutere:)

Final cut burde aldri vært produsert!

Atom er helt fantastisk! Virkelig noe av det beste! Får ikke nok. Ikke så kommerst at jeg blir lei. 24min åbningslåt. Aldri uinteressant!

Og @Grendel: mitt syn på Final cut er som en fasit å regne:) Mener nesten det samme om Animals. Hadde det ikke vært for konseptide og Battersea-bildet.

En låt som nesten forsvarer en sær plate er One of these days. Den ene låta har stor skyld i min musikkinteresse generelt:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Grendel