Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

T6iovxl.jpg


Happy hour. £10 for to.
Celebrating The Royal Wedding @ahpadt
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Oppskrift? Og smaksrapport?:) syltet rødløk er sååå digg.

Til dette sylteglasset gjelder følgende oppskrift.
2 røde løk skjæres i tynne ringer. Bruk gjerne mandolin hvis du ikke er stødig nok med kniven.
Legges så på sterilt glass.
Kok lake av:
1 dl eddik. ca. 7% av eplecidereddik, eller klar eddik fra Idun.
1,5 dl sukker
2 dl vann
juicen fra en hel sitron (ikke fra konsentrat)
1 ts salt
Slå laken over løken som er skjært opp og putt i par laurbærblad og ei litta stjerneanis. Sistenevnte kan slæyfes. Men jeg liker smaken av svak anis.
Protips: Vil man at løken skal bli enda mildere (altså mindre smak av løk), så kok løken forsiktig i laken i fem minutter, før alt helles over i glasset.
Når alt er i glasset. Skru lokket god på, å sett glasset på hodet. Altså med lokket ned. La så den avkjøles rolig. Når den er avkjølt så ser du at lokket er sugd innover. Da har du gjort alt riktig.
Så hva smaker dette?
Kan minne om syltet løk som er i sursild. Men denne oppskriften inneholder en hel del sukker, og grei mengde eddik. Så den er nok en del søtere, og snillere. Jeg bruker den til pølse, hamburger, og til taco. Til taco liker jeg gjerne å halvere mengden sukker til halvparten, og 2 dl eddik og 1 dl vann.
Nå er det bare å sylte i vei @olem
 
På tur med minste datteren på byen i går kom jeg over denne saken hos lokal AD (norsk) for Lego. Den er naturligvis fullset med boks og papirer, mva i orden.
20180520_121539.jpg

20180520_121931.jpg


Grunnen til at denne skjønnheten ble spontanhandlet er naturligvis denne:
20180520_121728.jpg

Og ekstra bonus var det at min avatar er The Joker, så jeg lot det stå til :D

Ferdig unboxet og bygget, betryggende å vite at BLNR er i trygge hender fremover :D:D
20180520_125045.jpg

20180520_125206.jpg

Så deilig at man aldri blir for gammel til å leke litt :D:cool:
God pinse alle sammen :)
 
Å kunne sitte på terrassen i t-skjorte når solen går ned og nyte en kald pils, med ny klokke på armen og denne sangen spillende i hodetelefonene. Det finnes virkelig perfekte øyeblikk.


 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Snart helg, GTG med "Bil, MC og Klokke-treff" i morgen og så avslutte dagen med en lang MC-tur til den nye hytten.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai