Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Jasså ja, GODT SELSKAP I DISSE TIDER SIER DU - JEG RINGER POLITIET!!!!

Artigfrans, antar jeg. For ordens skyld; godt selskap kan også være mine to nærmeste. For noen det éne mennesket de har å støtte seg til. For andre kun seg selv og bopælens fire vegger. Dette kan være beinhardt. I mørke tilfeller kan flaska være godt selskap, trist nok, om enn en realitet. Så får vi alle håpe dette går over med tid og stunder.
 
ja jeg tuller bare ;)
Jeg ble syk i mars og var fullstendig isolert i nesten to måneder.
Siden det tok jævlig langt tid å bli frisk igjen, og testingen kun var for helsepersonell på den tiden, var det umulig å vite om jeg hadde corona eller lungebetennelse, så måtte holde meg hjemme.

Nå vet jeg hvordan pensjonister med knekt lårhals har det - man blir jaggu apatisk etterhvert som dagene begynner å gå i ett!
 
Livet er godt i Norge: vi trenger ikke å vise fullmakt til militære med maskingevær når vi skal ute for å kjøpe noe enkelt som et brød mens klær eller barneleker er dømt som "non essential" og forbudt.
Noen ganger glemmer vi hvor godt vi har det.

Det er mange her som gleder seg til at Trump skal vekk.
For min del har jeg aldri vært helt enig med hele politikken eller oppførselen sin.
Men det er noe få her ser ut til å forstå og det vises tydelig på et kommentar jeg fant på nettet.

"Sore Loser"- that's rich. The demonrats were the epitome of sore losers for 4 long years"

Nemlig...Vi har sett 4 år med intens protest, vold, hatkampanje, inkludert politisk drevet mord og ødeleggelse på mange plasser i USA.
Noe som viser til et vendepunkt i nasjonen og faktisk, Vesten selv.
I USA har det aldri vært noe som "not my president" før i tiden.
Mange av de som har stemt for Biden er bestemt til å tvinge sitt synspunkt på alle andre og det skal ikke gå bra for seg.
USA er blitt alt for polarisert og det handler ikke bare om etnisitet eller klassekamp.
At Biden vinner med 50,5% av stemmene skal ikke få de neste 4 år til å bli konstruktive.
Det som kommer, er mer eller mindre en forverret versjon av det samme som vi har sett de siste 4 år.
Kløften mellom Amerikanerne har bare vokst og den kom ikke under Trump: jeg har sett den vokse mest gjennom Obama årene mens jeg var moderatør på et amerikansk klokkeforum. Og det handler ikke bare om Obama: det er noe som har krypet inn over lang tid.
En nasjon som skal tære seg videre og kanskje havne i en borgerkrig eller union splittelse er ikke noe som burde tas lett.
Og jeg ser det samme kommer til Europa, med en annen farge.
De sykliske forskningene jeg har lest de siste årene, viser på at USA skal slutte til å bli et dominerende "rike" fra 2022-2023.
Man tror på det eller ikke men alt ser ut til å bli på ruten.
Jeg høres kanskje pessimistisk ut men jeg er for gammel til å tro på julenissen og at alt skal bli bra fordi Trump er vekk.
 
Tror de fleste synes det er bra at Trump skal vekk mest på grunn av at han er fullstendig uspiselig. Politikken er en annen sak.

Historien gjentar seg og mediene skifter ikke.
Reagan.jpg


Reagan2.jpg
 
Tror de fleste synes det er bra at Trump skal vekk mest på grunn av at han er fullstendig uspiselig. Politikken er en annen sak.
Enig. Når statslederen bruker sin stilling til å mobbe, spre konspirasjonsteorier, anerkjenne høyreekstreme osv, da må han bort. Utført sin gjerning helt uten integritet, uten medfølelse og uten verdighet. Mange får kritikk for sin periode, men få kommer til å få dårligere ettermæle enn trump!
 
Med tanke på hvor jevn valgene i USA stort sett er, virker det som at folk er svært lite mobile mellom partiene; at det i stor grad handler om å mobilisere «nye velgere». Den største glippen skjedde altså når Trump ble valgt til republikanernes kandidat i 2016. Av Trump og Biden er det vel liten tvil om at sistnevnte er den eneste som kan bidra til å samle landet igjen, selv om det kanskje er nesten en umulig oppgave på kort sikt:(
 
I've received a couple of comments from some people I know in the US.Vis vedlegg 220187Vis vedlegg 220188

Kamala skal få en stor effekt på hvordan verden skal se på USA...

 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Edzilla
Overhodet ikke. Du svarte ikke på spørsmålet mitt forresten.

Du fikk svar: det var et kommentar som kom fra USA om valget.
Jeg også, som sunshine, fikk "... a couple of comments from some people I know in the US" og jeg tenkte å dele de som svar til han.
At du dømmer det som "oppgulp" er din personlig mening og jeg bryr meg lite om din mening eller dine følelser.
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr