Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Tidlig oppe. Alle andre sover her i huset. Fått ryddet på kjøkkenet og oppvaskmaskinen går. Kaffebønnene er kvernet og sitter og nyter freden i godstolen og surfer ulike klokkefora. Utenfor avtegnes et rødlig skjær i horisonten - og det tyder på å bli en god dag. :)

Update:
Til og med fått familien ut på handletur tidlig hos kjøkkenleverandør og kjøpesenter. Noen av medlemmene hadde nesten begge øynene oppe og så på begge øynene - nesten. Fått satt ting i bestilling og kjøpt. Hjemme igjen før rushet setter inn - og kan da nyte stillheten videre hjemme mens folkemassene brer seg utover alle butikker og veier.

Var før et utpreget B-menneske, men har konvertert til å bli A-menneske.

Update II:
Rydda i hagen og vært på hagesenter og handlet fargerik flora til terrassen - og jaggu fått plantet det også. Se det - da ble det hakket triveligere i uterommet. Plenen fikk også litt gjødsel nå i forkant av regnet i natt.

* gubbelørdag *

Redigert:
7 år etter at vi bygde og hengte opp uglekasse er det endelig noen som bor der. En kattugle med en unge.
3FE6E57A-A768-4580-B03B-44403ACA21DF.jpeg

I helgen fikk jeg meg ny lommebok!
Dessverre så må jeg fylle den med penger selv, men produktet er helt unikt.
I ekte "biker-stil" så er dette et unikt produkt, håndlaget på min bestilling.

Vingen tilhører Yamaha-klubben og dragen er en tegning som jeg laget på 80-tallet for en kulelagerprodusent for skateboard-kulelagere. Nå er også dragen min foreviget. Navnet nederst trenger vel ikke forklares.

lommebok.jpg

Selvfølgelig måtte jeg spørre produsenten (Free Riders Motor) om han også kunne lage klokkeremmer, noe han ikke så bort i fra. Han hadde laget noen, og var derfor kjent med metoden.

8

At klokkeinteressen og gleden for hobbyen er sterkere nå enn på flere år. Faktisk er entusiasmen på et nivå som minner meg om når jeg først begynte å lære om mekaniske klokker og ble medlem på TS. Tror litt av grunnen er at jeg er helt av "flippekarusellen", og har bestemt meg for at klokkene jeg kjøper skal bli. Har for mange eksempler på klokker som jeg nå angrer bittert på at ble solgt.

En annen ting er å lære at pris ikke har noe med klokkeglede å gjøre. Den foreløpig dyreste klokken i samlingen koster 15k (Seiko SBBN025 Tuna). Problemet for min del ble at å kjøpe en klokke til 50-60k, for å kunne ha en forsvarlig økonomi, betydde at den måtte selges igjen for å få råd til den neste som fristet i samme prissegment. Eller når noe annet i livet plutselig krevde penger - noe som ofte skjer når man er en type som er brennende interessert i mye forskjellig.

Dette betyr ikke at klokker i høyere prisklasser er utelukket for meg, men at et eventuelt dyrt klokkekjøp må være godt planlagt og kjøpt med oppsparte penger satt av for den spesifikke klokken. Og det kan uansett være lurt å bruke litt tid på slike kjøp, da man får tid til å både tenke og føle grundig på om dette er en klokke man virkelig vil ha. Når man da omsider kjøper, og er fast bestemt på at det er denne man vil ha og ikke skal selge, kan man kalle den en ekte keeper uten å måtte lure seg selv.

Forresten, incoming! :)

Redigert:
Over 20 grader idag. Grilling av kyllingbryst med hvitløk og sitron på terrassen. Pastasalat som sideorder. Familien samlet rundt boret ute for å spise under åpen himmel. Litt rødvin til maten. Kaffe og whisky til dessert. Robotklipperen surrer i bakgrunnen på grønnspirende plen.

Ah. :)

large

Bilde fra MatPrat.