...som ikke dreller ofte på forum og selger/kjöper som en annen- ikke har vett nok å vite at det ikke er ok å rappe bilder fra andre!
Jeg er nok rimelig sikker på at denne person nettopp ikke kjenner til dette + el/gidder å ta egne bilder.
Pussig nok er du ikke som folk flest, hvis du har tilgang til salgsdelen/salgsforumet på TRF.
(hvis jeg ikke husker helt feil, må du ha et vist antall innlegg + være medlem et vist antall dager før du får tilgang til salgsforumet på TRF.....og de vilkårene tror jeg ikke "vanlige" mennesker oppfyller.
)
Jeg tror også de fleste "vanlige" mennesker vet hva copyright er. David SW er vel ikke akkurat den som merker bildene sine dårligst?
Uansett, hva du vet og ikke vet, så er det regelbrudd på Finn.no og bruke andre sine bilder uten samtykke.
Utdrag av Finn.no regelverk:
3)
f) Bildene i annonsen skal være bilder av det produktet du skal selge
Annonser som inneholder bilder med annen informasjon (f.eks. nettadresser, tekst eller logoer) vil bli avvist.
Hvis du bruker et illustrasjonsfoto skal dette komme fram i annonsen.
i) Bruk av andres tekst eller bilder
Du har ikke lov til å kopiere tekst eller bilder fra andre annonser, eller på andre måter benytte andres tekst eller bilder i annonsen, uten samtykke fra annonsøren/rettighetshaver (jf. åndsverkloven).