Det kan se ut som om hypen nå er over

Husker du ikke?
Du satt en "likes" der og da.
Innlegg i tråden 'AkriviA' https://www.tidssonen.no/forum/threads/akrivia.56201/post-981552
nix - husker ingenting av det. jeg har blitt åndssvak🤪

jeg satte nok ‘liker’ for selve opplysningen, men det er åpenbart at jeg ikke forsto et knepp av logikken bak🤭

nå har jeg lest gjennom på nytt. hvis jeg ikke er helt på jordet, så gjelder fratrekket kun hvis inntekt fra salget går til veldedighet. samme som når jeg f eks årlig donerer 100 millioner euro til landsforeningen for øre/nese/hals-malere. er det slik?

Redigert:
nix - husker ingenting av det. jeg har blitt åndssvak🤪

jeg satte nok ‘liker’ for selve opplysningen, men det er åpenbart at jeg ikke forsto et knepp av logikken bak🤭

nå har jeg lest gjennom på nytt. hvis jeg ikke er helt på jordet, så gjelder fratrekket kun hvis inntekt fra salget går til veldedighet. samme som når jeg f eks årlig donerer 100 millioner euro til landsforeningen for øre/nese/hals-malere. er det slik?
Om du donerer noe blir det en annen sak som jeg forstår det. Men det gjelder reglene i USA med IRS.
Poenget er at det er mange som vandrer i auksjonene og som har en agenda: folk som er etter skattefradrag, folk som jobber for museum/varemerker (husk Omega saken), folk som har interesse til å øke varemerkets prestisje etc.
Å tro på at auksjons prisene representerer bestandig det markedet er villig til å betale, eller "ekte markedsverdi", er litt naiv.

Jan- aug +1.7%