nix - husker ingenting av det. jeg har blitt åndssvak
jeg satte nok ‘liker’ for selve opplysningen, men det er åpenbart at jeg ikke forsto et knepp av logikken bak
nå har jeg lest gjennom på nytt. hvis jeg ikke er helt på jordet, så gjelder fratrekket kun hvis inntekt fra salget går til veldedighet. samme som når jeg f eks årlig donerer 100 millioner euro til landsforeningen for øre/nese/hals-malere. er det slik?
nix - husker ingenting av det. jeg har blitt åndssvak
jeg satte nok ‘liker’ for selve opplysningen, men det er åpenbart at jeg ikke forsto et knepp av logikken bak
nå har jeg lest gjennom på nytt. hvis jeg ikke er helt på jordet, så gjelder fratrekket kun hvis inntekt fra salget går til veldedighet. samme som når jeg f eks årlig donerer 100 millioner euro til landsforeningen for øre/nese/hals-malere. er det slik?
Om du donerer noe blir det en annen sak som jeg forstår det. Men det gjelder reglene i USA med IRS.
Poenget er at det er mange som vandrer i auksjonene og som har en agenda: folk som er etter skattefradrag, folk som jobber for museum/varemerker (husk Omega saken), folk som har interesse til å øke varemerkets prestisje etc.
Å tro på at auksjons prisene representerer bestandig det markedet er villig til å betale, eller "ekte markedsverdi", er litt naiv.
Swiss watch exports recorded strong growth in August 2026, rising 9.1% compared with the same month a year earlier, according to data from the Federation of the Swiss Watch Industry. The increase pushed the 12-month average back into positive territory for the first time in two years. Across the...