Det kan se ut som om hypen nå er over

Jaså, kanskje du vil konkretisere litt nærmere den påstand, for det forvirrer meg.
- jeg vil si det motsatte!

Jeg er absolutt klokke interessert, men ingen selger. Har råd til å unne meg status!
Men jeg betaler ikke ''ågerkarl'' pris på mine klokke favoritter:
- 16710 ''Pepsi''.
- 116613 / 126613 ''Blusey''
I dag forlanges det over godt over 100k for denne brukte(!) stål klokke!
Og ''Blusey'' hoppet fra ny kr. 120k i 2019 til ca. kr. 175k over disk i dag !

Dette er en fornærmelse mot min verdighet og betale slike summer. ;)
Kall meg gjerrig, men mine penger er ikke ''nye-penger'' (easy come - easy go). Snur på hver krone.
Vis vedlegg 351963Vis vedlegg 351964
Er det en fornærmelse mot din verdighet å betale det ting koster? Selvbildet ditt er det ihvertfall ikke noe i veien med :mrgreen::ROFLMAO: eller er det det Bjørnar Moxnes som skjuler seg bak @Mr.Erling?
 
Jaså, kanskje du vil konkretisere litt nærmere den påstand, for det forvirrer meg.
- jeg vil si det motsatte!

Jeg er absolutt klokke interessert, men ingen selger. Har råd til å unne meg status!
Men jeg betaler ikke ''ågerkarl'' pris på mine klokke favoritter:
- 16710 ''Pepsi''.
- 116613 / 126613 ''Blusey''
I dag forlanges det over godt over 100k for denne brukte(!) stål klokke!
Og ''Blusey'' hoppet fra ny kr. 120k i 2019 til ca. kr. 175k over disk i dag !

Dette er en fornærmelse mot min verdighet og betale slike summer. ;)
Kall meg gjerrig, men mine penger er ikke ''nye-penger'' (easy come - easy go). Snur på hver krone.
Vis vedlegg 351963Vis vedlegg 351964
Minner om at det er noen endringer fra 11 til 126613, i tillegg til inflasjon over 4 år. Så ikke unaturlig at Blueseyen er blitt dyrere.
 
Jaså, kanskje du vil konkretisere litt nærmere den påstand, for det forvirrer meg.
- jeg vil si det motsatte!

Jeg er absolutt klokke interessert, men ingen selger. Har råd til å unne meg status!
Men jeg betaler ikke ''ågerkarl'' pris på mine klokke favoritter:
- 16710 ''Pepsi''.
- 116613 / 126613 ''Blusey''
I dag forlanges det over godt over 100k for denne brukte(!) stål klokke!
Og ''Blusey'' hoppet fra ny kr. 120k i 2019 til ca. kr. 175k over disk i dag !

Dette er en fornærmelse mot min verdighet og betale slike summer. ;)
Kall meg gjerrig, men mine penger er ikke ''nye-penger'' (easy come - easy go). Snur på hver krone.
Vis vedlegg 351963Vis vedlegg 351964

Ja, den var muligens litt dyp den. Tenker at de som har sittet på samlingen sin mens verdien åpenbart har gått gjevnt og trutt nedover det siste halvannet året, er glad i klokkene sine og har dette som en genuin hobby (y)
 
Det jeg finner sånn passe irriterende er kallenavnene på Rolex-klokkene, feks Bluesey i dette tilfellet. Når man i tillegg har kombinert disse tåpelige kallenavnene med komisk høye priser på Finn.no (eller Klokkeriet antar jeg?) var det en periode smått irriterende.

Jeg får en slags indre ro når jeg nå registrerer at prisene er på god vei ned og man sannsynligvis kan kjøpe en 116613LB for rundt 120’ eller en 116610LV for rundt 150’ om litt.
 
Det jeg finner sånn passe irriterende er kallenavnene på Rolex-klokkene, feks Bluesey i dette tilfellet. Når man i tillegg har kombinert disse tåpelige kallenavnene med komisk høye priser på Finn.no (eller Klokkeriet antar jeg?) var det en periode smått irriterende.

Jeg får en slags indre ro når jeg nå registrerer at prisene er på god vei ned og man sannsynligvis kan kjøpe en 116613LB for rundt 120’ eller en 116610LV for rundt 150’ om litt.
Det er vel ikke bare et norsk fenomen. Både kallenavn og skøyernpriser har vel vært utbredt i hele verden.
 
J… ammerikanere som skal ha kallenavn på det meste, og det som verre er, at nordmenn adopterer søppelkulturen og snakker hybridspråket. Denne posten skulle strengt tatt vært under «dette liker jeg ikke-hverdagsEDITION»
 
Redigert:
J… ammerikanere som skal ha kallenavn på det meste, og det som verre er, at nordmenn adopterer søppelkulturen og snakker hybridspråket. Denne posten skulle strengt tatt vært under «dette liker jeg ikke-hverdagsEDITION»
Strengt tatt burde min post vært et leserinnlegg i Aftenposten, men de som driver med kallenavn på Rolex leser vel bare Oppland Arbeiderblad.
 
Strengt tatt burde min post vært et leserinnlegg i Aftenposten, men de som driver med kallenavn på Rolex leser vel bare Oppland Arbeiderblad.
Hey....jeg leser Oppland Arbeiderblad daglig og kan knapt skille en Hulk fra en Kermit. Når det gjelder Batman, Batgirl, evt Batboy og Robin er jeg helt losto_O
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Mlegend og Klokkegutt
IMG_5964.jpeg

Fremdeles lange køer for Moonswatch altså. Her i Zürich i dag. Og i dag for en bever-versjon. Snakket med en sikkerhetsvakt som stod på utsiden og som mente på at de hadde ca. 100 tilgjengelig og at alle 50-60 i køen ville få… Men jeg klarte å styre meg… Men kjøpte en lyseblå til kona på flyplassen. Der hadde de alle inne bortsett fra blå og sort.
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse
Vis vedlegg 352831
Fremdeles lange køer for Moonswatch altså. Her i Zürich i dag. Og i dag for en bever-versjon. Snakket med en sikkerhetsvakt som stod på utsiden og som mente på at de hadde ca. 100 tilgjengelig og at alle 50-60 i køen ville få… Men jeg klarte å styre meg… Men kjøpte en lyseblå til kona på flyplassen. Der hadde de alle inne bortsett fra blå og sort.
"Kjøpte en lyseblå til kona"
Screenshot_20231031_184952_Instagram.jpg
 
"Kjøpte en lyseblå til kona"
Vis vedlegg 352854


Hva er en lyseblå? Spør for en venn…


Det er jo mulig at jeg har formulert meg klønete, formulert meg arrogant, er fargeblind eller ikke forstår digital sarkasme eller ironi… Eller at det er noe annet jeg ikke forstår… o_O Men det eneste jeg tenkte med denne setningen vår å si at jeg kjøpte en gave til kona. Og at denne gaven var en Moonswatch som jeg oppfatter er lyseblå….. Det er lite luksus, ekstravaganthet og jåleri i denne familien, så dette er en forsinket bursdagsgave i tillegg…
Men om kommentaren oppfattes som morsom og skapte god stemning så tar jeg gjerne kred for det… ;)

IMG_6011.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO og hanse