Det kan se ut som om hypen nå er over

Jeg tror aldri noen menn tenker på slikt trivielt, når hjertet styrer en handel;) Jeg kan ikke tenke meg noe fjernere selv, når adrenalinet bruser i et kjøps øyeblikk, for en ny klokke e.l. Liker at en med sonens råeste samling bringer et slikt snusfornuftig argument til torgs.:mrgreen:
Ja nå trur nå jeg at Zilla må ut med minst 100K hvert 5. år i nettopp servicekostnader på «sonens» råeste samling.
Så denne mersa kan bare gå og legge seg mtp servicekostnader.
 
Jeg tror aldri noen menn tenker på slikt trivielt, når hjertet styrer en handel;) Jeg kan ikke tenke meg noe fjernere selv, når adrenalinet bruser i et kjøps øyeblikk, for en ny klokke e.l. Liker at en med sonens råeste samling bringer et slikt snusfornuftig argument til torgs.:mrgreen:

Det var da som bare …


;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
282BA385-BBB5-4B9A-B842-D4D074B5EFBD.png
 
Er vel ikke utenkelig at det er en del med lånte penger som er «investert» i klokker, krypto og diverse. Og hvis man i tillegg har handlet bil, båt og hytte litt over evne, avdragsfritt med 30 års nedbetalingstid, så er det vel ikke utenkelig at det er en del som begynner å få det litt travelt med å selge unna.. er spent på å se om det påvirker veteranbilmarkedet på kort sikt, eller om det kommer en reaksjon der litt senere.
 
Er vel ikke utenkelig at det er en del med lånte penger som er «investert» i klokker, krypto og diverse. Og hvis man i tillegg har handlet bil, båt og hytte litt over evne, avdragsfritt med 30 års nedbetalingstid, så er det vel ikke utenkelig at det er en del som begynner å få det litt travelt med å selge unna.. er spent på å se om det påvirker veteranbilmarkedet på kort sikt, eller om det kommer en reaksjon der litt senere.
Har veteranbilmarkedet også vært like kunstig oppblåst? Seriøst spørmål, det er ikke et marked jeg følger tett.
 
Shit, sier dere at det var økonomisk dumt av meg å bruke 1,5M på en 1987-modell Mini i 2020?
Ikke noe teitere det enn å bruke 1.5M på en Nautilus eller Royal Oak. I noens øyne vil det nok være totalt insanity. Akkurat som å kjøpe en klokke til mange ganger det den er verdt.
 
Veteranbilmarkedet har også hatt en kraftig økning ja, og klart man vil se litt av samme effekten der som i båt, hytte og de andre markedene.

Nyere Rolex «tatt ut av AD» derimot er jo / har vært noe helt spesielt, og kan etter min mening ikke sammenliknes med spikerstål hverken med eller uten forbrenningsmotor ;)

Om man leker litt med Sub og Porsche 911 verdi:

2012:
94 mod Rolex Submariner 14060 - 35.000kr.
94 mod Porsche 964 C2 - 300.000kr

2022:
94 mod Rolex Submariner 14060 - 105.000kr.
94 mod Porsche 964 C2 - 850.000kr

Så omlag tredobling av 30år gammelt skrammel, selvsagt drastisk økning, men nyere Rolex derimot, har jo vært helt sjukehus:unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ser ut som submariner hulk er først ut. 19000 dollar er laveste jeg har sett. Dessverre høy dollarkurs i sommer. VC overseas i blå til 35000 og 16610 til 7777 dollar er de billigste jeg får opp.
 
Hypen er overalt.. Det eneste den har gjort for meg er vel at Laureatoen jeg kunne fått for 100 og knapt det når ligger langt over. Bra fordi det er fantastisk, undervurdert kvalitet. Og litt trist at det var knapphet på andre klokker som gjorde at folk fikk øynene opp.


sidenote;

56 model uservet hytte selges. ALT originalt. Nydelig patina. Tropical gulv, krakkelert tak og open window.
 
Redigert:
Snart ser vi «pre hype»-modeller og det hele. Komisk, tragisk, spennende eller hva enn en føler - det gir engasjement.
 
Slapp helt av i godstolen - alt går i bølgedaler, og har alltid gjort det - antikviteter, samleobjekter, frimerker/mynter - og klokker;)