Den ultimate WIS-klokken?

Morsomt å se hvor store sprik det er i meningene i denne tråden, alt fra hello kitty til Speedmaster til PP til you name it ;)

For å få en avgjørelse må det en vote til over hvem på sonen som er den største WISen av alle her inne, og det uret han/hun nevner må alle andre føye seg etter :eek: helt til det blir en ny konge på WISehaugen..

Jeg slutter meg til vintagte, En omega constellation pie pan, for eksempel. AP RO 5102 er jo også et alternativ. Fantastisk verk. Men som andre har påpekt, RO kan være litt russer, ihvertfall i edelmetaller.

gert;245211Men som andre har påpekt skrev:
Jak spravi rasii, @Moore ?

Hehe, WIS klokke ja. Jeg vil si at man er passe WIS, kansje også WISSEST om man har Franck mullen - crazy hour. Evt et ur med tourbillion som ikke viser tourbillionen.

Redigert av en moderator:
Støtter tourbillion som ikke vises!
Kanskje i hvitt gull og, for å spe på "fordi JEG vet" faktoren.

Jeg slutter meg til vintagte, En omega constellation pie pan, for eksempel. AP RO 5102 er jo også et alternativ. Fantastisk verk. Men som andre har påpekt, RO kan være litt russer, ihvertfall i edelmetaller.

Jak spravi rasii, @Moore ?
Hehe, WIS klokke ja. Jeg vil si at man er passe WIS, kansje også WISSEST om man har Franck mullen - crazy hour. Evt et ur med tourbillion som ikke viser tourbillionen.

@Entropy

Нет, что говорить, на самом деле?
Я проверил с тремя из моих контактов, соответственно в Лондоне, Париже и Брюсселе. Все претензии он Hublot характеризующих русские часы покупки в центральной части Европы. И часто в сегменте негабаритных.
Так что есть еще много, а точнее, - менее обоснованные предположения, и мало фактов, которые он на основе ....

:p

Redigert av en moderator:
Den ultimate WIS-klokken er ikke en, men en samling (minimum to) hvor minst en koster lite, er mekanisk og er kjøpt fordi man bare måtte ha den. Den eller de andre kan være, og vil ofte være, dyrere, dyre, rådyre eller grisedyre.

Den ultimate WIS-klokken for en norsk WIS(og kanskje internasjonalt også?) må være Heuer Luftforsvaret.
Ikke distribuert utover de eksemplarene delt ut i nevnte forsvarsgren, og man har et stykke norsk urhistorie på armen.
Prisen er vel kanskje ikke så mye å utsette på heller? Ville heller ha lagt 70k i en Heuer enn i en 116610. IMHO.
Bilde lånt av @krisss
image.jpeg

Den ultimate WIS-klokken for en norsk WIS(og kanskje internasjonalt også?) må være Heuer Luftforsvaret.
Ikke distribuert utover de eksemplarene delt ut i nevnte forsvarsgren, og man har et stykke norsk urhistorie på armen.
Prisen er vel kanskje ikke så mye å utsette på heller? Ville heller ha lagt 70k i en Heuer enn i en 116610. IMHO.
Bilde lånt av @krisss
Vis vedlegg 11928

+1
Heuer Luftforsvaret er den absolutte Wis klokka for meg også.

En annen WIS-klokke som kunne vært aktuell er Franck Muller Secret hours.
Hadde det ikke vært for at nyrike russere også liker dette merket hadde det vært en god kandidat.;)

8880-SH1-cd-blanc-brasnoir-5N.png

Ellers har jeg et godt øye til Crazy Hours.
Spesielt den i hvitt gull som var hadde sort coating.o_O
Mer dekadent enn det blir det vel neppe?:rolleyes:
Nesten litt synd at den (tydeligvis) er ute av produksjon.

8880-CH-COLDRM-cdblanc-brasblanc-OG.png

Redigert: