Den ultimate feltjakka - for ufeltmessige forhold?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg leter etter den perfekte feltjakka, men for eh ... ufeltmessige forhold. Altså til rent bybruk. Tenk den originale M-65 Field Jacket, men forfinet, urbanisert og modernisert. Ikke så lang, ikke så slack, ikke så grov. Eller noe slikt.

Nesten alle lager en variant av denne, men jeg finner aldri en jeg liker godt nok. Noen tips?

tumblr_lgit20HlEJ1qgqw54o1_500.jpg
 
Har forsåvidt allerede en vokset Barbour jakke, New Utilility.

barbour-utility-aw10-mens-2603-p.jpg


Ypperlig jakke! Men ser vel egentlig etter noe litt lettere og vårlig :)
 
Jeg leter etter den perfekte feltjakka, men for eh ... ufeltmessige forhold. Altså til rent bybruk. Tenk den originale M-65 Field Jacket, men forfinet, urbanisert og modernisert. Ikke så lang, ikke så slack, ikke så grov. Eller noe slikt.

Nesten alle lager en variant av denne, men jeg finner aldri en jeg liker godt nok. Noen tips?

tumblr_lgit20HlEJ1qgqw54o1_500.jpg

Originalen var jo særdeles tøff, da! Er de å få tak i?
 
Flere gode forslag, prippa!

Den "originale" lages vel av haugevis av firmaer (på lisens?), med ulikt hell. Fås på div "army shops", men jeg synes aldri passformen er spes god.
 
Hva med noe fra Belstaff? De har ulike modeller, noen vokset og noen uten voks. Er kanskje mer retro mc-jakker enn felt jakker men du kan jo google og se om det er noe som faller i smak :)
 
Selv er jeg ikke fan av Parajumper, men jeg vil tørre å påstå at disse modellen treffer ganske bra.

Personlig ville jeg heller valgt noe som det her:
http://www.belstaff.com/index.php?p...acturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=923

Men det er jo ikke akkurat noen feltjakke ;)

Hva er det stoffet som er på fremsiden av jakken!? Mulig det er bildet, men syntes det ser rart ut! Vet du hvem som selger det merket i Norge eller på nett!? Syntes den her var helt herlig! http://www.belstaff.com/index.php?p...acturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=923