Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Flipper en sak her.
Fant den bak i skapet.
Hadde glemt stakkaren.

 
Godt nok for båtmannskapet i alle bøkene til Alistair MacLean, godt nok for meg

IMG_4572.jpeg
IMG_4570.jpeg
 
Noen som har en flaske fra Bunnahabhain eller Tallisker som snart er tom?
Vi har en Bunna Cruach-Mhona vi serverte i bryllupet vårt i sommer, og det gikk vel en kvart desiliter eller så, så omtrent urørt.

Dessverre ble det noe sammenblanding av korker ved tilbakelevering av rester, og oppdaget først i dag at korken som står i overhodet ikke tetter til. Har sjekket med alle flasker her i huset og ingenting som matcher, bortsett fra en kork fra en Tallisker - og den er nesten like full. Så om noen har en ekstra kork fra en av de ovennevnte (eller med samme størrelse), tar jeg gjerne imot korken når din flaske er tom!
 
Tyven rekker aldri å slå til før det er tomt :LOL:

Neida, har ingen dyre flasker
Kjøper ikke whisky for å ha stående i hylla. Litt sånn som "Klokker skal brukes" :p
Noen som har en flaske fra Bunnahabhain eller Tallisker som snart er tom?
Vi har en Bunna Cruach-Mhona vi serverte i bryllupet vårt i sommer, og det gikk vel en kvart desiliter eller så, så omtrent urørt.

Dessverre ble det noe sammenblanding av korker ved tilbakelevering av rester, og oppdaget først i dag at korken som står i overhodet ikke tetter til. Har sjekket med alle flasker her i huset og ingenting som matcher, bortsett fra en kork fra en Tallisker - og den er nesten like full. Så om noen har en ekstra kork fra en av de ovennevnte (eller med samme størrelse), tar jeg gjerne imot korken når din flaske er tom!

Er karaffel et alternativ her? Flasken kan jo om så spares på hvis den har sentimental verdi.
 
Inspirert av Andsan ble det Benromach i kveld. Et av mine favoritt-destillerier som er sørgelig dårlig representert på polet for tiden.
Liker den nye litt sovjet-style rebrandingen.
Benromach har fått veldig mye fart med limited releases her i UK - du må ta en tur. Kommer nye ganske ofte nå, gjerne single casks. Den beste siden av Benromach selv om deres 10yo også er god imo.
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr og Preacher