Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Hvordan er Myken etter 4 år? Ville vært litt skeptisk iht hvor mye fatet kan gjøre i så kaldt klima på så kort tid... Har dog prøvd Ardnamurchan, Isle of Raasay og Bimber som på litt lavere breddegrad har ganske gode resultater på kun et par år.
Akkurat Sweet Peat ble jeg ikke så veldig imponert av, men United Americans og en av de tidligere - mener det kan ha vært Solo PX Sherry 2020 - var meget gode.
Jeg håper på å få tak i en flaske med deres Bådin Stout Intervention, som er lagret på stoutfat fra Bådin. Den kommer i bestillingsutvalget nå den 4., hvis noen andre er interessert.
At det er dyrt er vel ikke til å komme utenom, men at de får til å lage god whisky der ute, det gjør de.
 
18C7824A-7048-49EC-AE24-C730C6789DFB.jpeg

Ikke akkurat bra. Med isbiter er den ok.
Fikk i gave. Var ikke smidig overgang fra highland park 18.
 
Har en uåpnet Nikka Taketsuru 21yo pure malt i skapet som jeg har glemt helt av. Prisøkningen på japansk whisky overgår selv stål rolex sub. Kankje jeg skal bli whiskyinvistor.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og UJU
Congratulations to one and all.

WORLD WHISKY DAY - May 21, 2022 - National Today.

The Amount of Scotch Lost in evaporation to the angel’s every year is staggering,

It's called "The Angels Share".

As well I would like to take a quote from Mark Twain "If I can't smoke cigars in heaven I'm not going" I do both so I'll keep my fingers crossed.:giggle::giggle:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
En kompis fant denne godt rullet i papp, skult inne i en vegg, i et gammelt hus som skulle rives. Ved tilfeldighet ble akkurat denne veggen revet for hand og ikke med maskin:). Er jo helt sykt hvor bra den har holdt seg, men har nok levd et tørt og mørkt liv frem til nå.... frem til nå;)
received_690266942018631.jpeg