Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Jeg er ikke i gang med noe ‘hvit uke’-prosjekt, mer ‘legge om livet’-prosjekt, og trening er kjekkere uten alko. Derav avholds, og jeg savner det ikke heller. Så kanskje man er ferdig med alko alt i alt. Får se.
Intet overilt forekommer. Rir sjeldent den uka jeg saler, så det er ikke noe å bekymre seg for:rolleyes:
Jeg vet det ikke gjelder "uker" - men, som du allerede godt vet; et liv er lenge...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Batchvariasjon har aldri betydd så mye før i kveld med Bunnahabhain 25 i ny og gammel forpakning. Lærerikt - om enn smertefullt.

Sånn er det, og noe man vil erfare når man har funnet en god maltwhisky man kjøper igjen og igjen.
Opplevd dette mange ganger, slik er det med naturprodukter. Det å holde en jevn kvalitet og smaksopplevelse er tydeligvis ingen enkel oppgave.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg derimot, lurer på å selge ut en god del av det jeg har.. Har lagt om, og blitt avholds på ubestemt tid, så ser lite poeng i å ha litervis med god whisky stående, når andre kan ha glede av det.

Er også litt dumt å kvitte seg med flasker som er vanskelig/umulig å få tak i.
Å være avholds i det store og hele, men heller unne seg en liten dram med venner en sjelden gang.
Da er det stas å dra frem noen sjeldenheter.:)
Når det er sagt må du gjerne sende Laphroaig-samlingen din til meg.;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Endelig helg.
Da skal det sammenlignes.
24 vs. 27.:D

20190222_131152.jpg
 
Spørs om det ikke må bli noe sånt ja, at man kan ha noe på luringa, om anledningen skulle by seg.
Tja, hva byr du? ;)
#whiskyinvistor? :D Når smartklokkene har overtatt TS og ingen eier armbåndsur som er mekaniske, så vil TS marked oversvømmes av ladere, SW-hacks og whisky...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Du vet det hjørnet helt bakerst i barskapet? Der det er så mørkt at du aldri tenker over hva som står der. Der fant jeg denne svarte røveren(hvis det fortsatt er lov å si slikt). Kjøpt i Libanon i 1995. Hadde en grønn røver også, men den gikk på nachspiel en gang i 1997.

Noen som har erfaring med disse? Skal korka være på til jeg ligger under torva eller er det verdt å ta en smak?
PSX_20190223_104745.jpg
 
Etter en lang dag i solen var det herlig å slenge seg nedpå med et glass Lagaluvin'. ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pasop
*Kremt kremt*

På tide å klasse opp whiskytråden litt.

Som vi alle vet kan det oppstå noen merkelige smaker når vi drikker whisky og spiser, ikke sant?

Jeg oppdaget nettopp en smått episk kombinasjon. Dette er feinschmeckeri på høyt nivå, folkens!

Dalwhinnie
dalob.15yov1.jpg


+

Maarud Tortilla Cheese
Tortilla-Cheese.png



=


Søt pilsner! Drikk en slurk med Dalwhinnie, stapp et par chips i kjeften og prøv selv. :)
 
Enda en heldig kombinasjon med Dalwhinnie. Denne er kanskje godt kjent i miljøet allerede for alt jeg vet, men deler det her uansett.

Begynn med et glass Laphroaig 10, og når det er rundt 10% igjen i glasset så fyller du opp igjen med Dalwhinnie 15. Fantastisk kombo. Det gir Dalwhinnie'n litt mer røyk og "hår på brystet" enn ellers, og det passer som hånd i hanske med den søte pæresmaken den har.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Preacher