Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Kveldens utvalgte. Tomatin 18 år, PX-fat. Tappet selv på destilleriet! Satser på at selvtappet er veltappet:D
Whisky 10.05.JPG

*Kremt kremt*

På tide å klasse opp whiskytråden litt.

Som vi alle vet kan det oppstå noen merkelige smaker når vi drikker whisky og spiser, ikke sant?

Jeg oppdaget nettopp en smått episk kombinasjon. Dette er feinschmeckeri på høyt nivå, folkens!

Dalwhinnie
dalob.15yov1.jpg

+

Maarud Tortilla Cheese
Tortilla-Cheese.png

=

Søt pilsner! Drikk en slurk med Dalwhinnie, stapp et par chips i kjeften og prøv selv. :)

Enda en heldig kombinasjon med Dalwhinnie. Denne er kanskje godt kjent i miljøet allerede for alt jeg vet, men deler det her uansett.

Begynn med et glass Laphroaig 10, og når det er rundt 10% igjen i glasset så fyller du opp igjen med Dalwhinnie 15. Fantastisk kombo. Det gir Dalwhinnie'n litt mer røyk og "hår på brystet" enn ellers, og det passer som hånd i hanske med den søte pæresmaken den har.

• Liker
Reaksjoner: UJU og Preacher
Hjelp - trenger råd!
Skal kjøpe en flaske whisky til min brors bursdag som er nå til lørdag, tenker ca 1000 +/-. Har fått ett tips på denne single malt fra Nikka, Yoichi 10 Years Old De, men den får jeg ikke tak i! Noen andre gode forslag??
AAE8A13E-1C30-42EC-ACE9-71752FA2DBAC.jpeg

Om du ikke er fremmed for å kjøre til Porsgrunn for å få tak i en, så er jo denne interessant. 23 år, fra en independant bottler er mer snop enn masseprodusert japansk, selv om japansk whisky er bra altså.
Takk, skal sjekke den, er det på polet i Porsgrunn eller?