Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Synes Macallan sherry oak er veldig god, men vinmonopolet klarer ikke å skaffe denne lenger. Er det noen som har ett godt alternativ å anbefale til den? :)
Noen Systembolag har den inne, så skal du til Sverige så får du den der.

• Liker
Reaksjoner: Humla
Fyker på ett glass med ny innkjøpt Lagavulin 16yo snart. Noen som har erfaring med Lagavulin og kan si noe om 16yo er ett godt valg? Min far har kjøpt en 18yo, men blir ikke smakt før min tante kommer til bygda igjen.

Macallan Select Oak.

Tror jeg har litt av det meste fra polet som er fra islay, så må prøve noe på andre siden. Speyside kanskje?

Jeg synes denne er s@tans god. :)

Én dråpe vann i glasset, lokk på og vente i 30 min. Nyyyytelse.

glengoyne-25-cork.jpg

Noen tall fra Vinmonopolet som viser den store etterspørselen etter skotsk maltwhisky de seinere år her til lands. Antall flasker skotsk malt på bestillingslisten:

1975 1 flaske (Glenfiddich)
1985 2 flasker
1995 3 flasker
2005 60 flasker
2015 382 flasker

I 2005 ble det solgt 3000 liter skotsk malt på polet, i 2015 9800 liter. Mens salgstallene for skotsk blend gikk ned i samme perioden fra 59000 liter til 53500 liter. (Kilde Whiskyboka)

• Liker
Reaksjoner: Thore og Eivind_Lie
Flott kveld med madammen. :) Vært gjennom Glengoyne 25, Glengoyne 18, Balvenie 12YO Double Wood, Hazelburn 12 fra Springbank. Og med Kenya Guama AATop og Yirgracheffe kaffekopper to go.

• Liker
Reaksjoner: Pasop