Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Hmm, jeg ville tatt den ut.

Var også på whisky messen på nærbø.
Her en jeg ble anbefalt å prøve, den var meget bra!

7bKYGl.jpg

Denne prøvde jeg også!
Enig i at denne var veldig bra.

tror denne skulle komme på polet i januar og ville koste 7-800kr. Noe som er mye whisky for pengene.

Er imponert over at du er i stand til å legge ut bilder fra messen samme dag.
Prøvde ut noe Indisk whisky som overraskende nok var helt ok.

Herre min hatt så full jeg ble.:oops:

Er imponert over at du er i stand til å legge ut bilder fra messen samme dag.
Prøvde ut noe Indisk whisky som overraskende nok var helt ok.

Herre min hatt så full jeg ble.:oops:

For å si det sånn, det var ikke mye kognitive evner som gikk med på de tastetrykkene. Det var nok faretruende likt krampetrekninger som skjer post-mortem.

Laster du nok bilder fra mobilen så sitter det i ryggmargen som dem sier..

2 klasser med whiskysmaking i tillegg til 10 bonger og 5 ekstra "gratis"bonger så vil enkel matematikk fortelle at det dreide seg 5+6+10+5=26 smaksprøver a 25cl 0,65 liter whisky. 4 av smaksprøvene kostet dog 2 bonger= ergo redusert til 0,55l

=snitt alk. 45%*0,55l=0,25l 100%sprit.
Med 5 liter blod= 5 i promille gitt at alt ble bæljet ned alt på en gang. Noe det heldigvis ikke ble.

Men som du nevner, sluttresultatet ble likefullt ikke vakkert.

Starter kvelden med 30-årsgaven min, ikke helt gammel nok, men ikke verst...
usa7adap.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lørdag er selvfølgelig single malt-dag. Hvis dere har den utsøkte fornøyelse å bo på the Caledonian i Edinburgh finner dere denne spesialtappede i minibaren. Stas med årgangs-single malt men flaska var mer ekslusiv enn smaken etter min mening. En vintage Tissot burde passe ved siden av. (Til en parallell tråd - jeg går for hvite skiver til dress.)

Whisky1of1.jpg

By the way, i Skottland har de vett til å skille mellom whisky og whisky. :p Fra Hotel Royal Highland, Inverness.

Whisky21of1.jpg

Polet har nettopp begynt å selge en pakke med 4 miniatyrflasker fra Glenfarclas. Flaskene inneholder en 15, 21, 25 og 40 åring. Til den nette pris av 4/500kr er dette en fin måte å smake uten å betale i dyre dommer for helflasker. Blir kult å sammenlikne disse.

A540C65F-BBE4-4291-90B8-BE051AC1F8B2-1269-0000012E4075B8CC.jpg

Kjøpte min første Glenfarclas da vi var i Skottland i vår. Slettes ikke verst, en god Speyside med disses fruktige signatur. Gled deg!

Da har jeg handlet inn en Upper Ten final casks 12 yo sak. Blir spennende å teste et glass etter middag :). Lukter godt i hvert fall!

Innom Systembolaget på vei til hytta i Fjällbacka. Fikk med meg en Talisker 10 y, og 3 småflasker med Bowmore 12, 15 og 18 år.
Foreløpig bare testet 12 åringen, litt tam.

I kveld ble det en blindtest av 12, 15 og 18 yo Bowmore. I min gane smakte 15 åringen best.

Kjøpte inn min første "skikkelige" Whisky for en liten stund tilbake. Denne flasken fikk leve i underkant av to uker. Flasken jeg kjøpte var en Lagavulin Single Malt 16 Years Old.

Er på jakt etter en ny flaske, og tips mottas med glede!

Som ganske ny i whisky gamet var min favoritt av de jeg postet over her Glenlivet 18 yr. Koster underkant av 600 kr på polet.