Den store Turtle-tråden

Seiko Turtle Black Friday Edition :D

74099FFF-BE8D-444F-9F8B-686D504AE52E.jpeg
 
Lite om black Turtle her.
Jeg har hatt lyst på skilpadde i mange år, men det kom alltid andre ur foran i køen. Der er alltid noen Turtle til salgs, så den kunne alltid vente. Egentlig var det Padi-modellen jeg likte best.

Etterhvert fikk jeg sansen for "Save the Ocean" serien. Turtle med blå skive, med ulike bølgemønstre. Det var en svart modell, som var helt ulik alt annet jeg har i klokkeboksene. Har aldri likt helt svarte ur, men denne skulle være mer grafittgrå. «Gun Metal» som det heter på engelsk. DLC coating. Sterkt og holdbart.

Klokken er solgt ny i Bergen i mars, og hatt minst to eiere før den nettopp endte opp hos meg. Det er en spesiell sak, som jeg kan forstå at mange vil prøve. Samtidig er den nok ikke «Everybodys cup of tea»... :)

For min del er kombinasjonen av solid bygget dykkerur, god størrelse, god finish, flott fargespill i skiven og blankt grått metall en vinner, fremdeles nyforelsket.

I forhold til MarineMaster 300, som jeg hadde tidligere, passer denne bedre for meg. Den oppleves flatere, og sitter mye bedre på håndleddet. Finish på skive og visere samt lenke oppleves faktisk ganske lik. MM300 har dog mer forseggjort kasse og bezel insert. Operasjon av bezelringen oppleves ganske lik, men var nok enda bedre på MM300.
31D0F322-B7EE-469F-9591-CFDB38123C2E.jpeg
E905DCA7-1663-452B-BAA7-A1E81CDED24A.jpeg


Eneste som irriterer meg noe er velkjente Seiko-ting, sekund og minutt visere som ikke når frem til indikatorene og en klaspe på lenken som rasler som en billig Casio ( selv om selve låsen på lenken er meget god og ingen skarpe kanter på lenken).
 
Redigert: