Den store tråden om verktøy

Skal ikke skryte på meg for mye når det kommer til verktøy. Men har en liten forkjærlighet til skikkelig skraller. Så har par stykker fra Bacho som jeg er sykt fornøyd med.
Her er min lille verktøysamling. En salig blanding med Bacho, blå og grønn Bosch, Milwaukee, Hazet, STAHLWILLE, Snap-On, Dremmel og Biltema pluss noe mygel fra land of the Yankees.
0CCDF990-A9F7-4963-876D-107BE8F3E006.jpeg
ECBD8AC0-4537-4ED1-8BB6-8D3386BF817B.jpeg
073576F9-6D6B-4E5A-8D97-584589DA6F89.jpeg
27A69B36-CAD8-4362-825A-CAF544AB1069.jpeg
2BEC0B4D-D0FC-4B6F-81A6-3B99F48C2DFB.jpeg
4C944D3B-BB4F-4EF3-8E58-EB0CBBD604D2.jpeg

Kan skrive under på at Festool sin dykksag på skinne er meget bra. Berget terrassegulvet mitt med en slik i hvert fall.
De er fantastiske, bruker de på jobb. Tok meg ikke råd til Festool hjemme. Ble en scheppach. Sagen er ok, skinnen er søppel.

Ja, helt suveren, har også nevnte dykksag med skinne - akkurat som drillen, ingen over, ingen ved siden..
Får prøve å få godkjent Festool neste gang maskinene må skiftes. Bruker Bosch idag, greie maskiner men har hatt litt svinn på batteri.

Kjøpte 3m Talmeter etter anbefalingene her, smarte funksjoner, og mindre enn 3m målebåndet jeg hadde fra før. Sammen med en meterstokk og en lasermåler kommer jeg langt.

IMG_20200524_123924024_HDR.jpg

Ikke lett å si hva favorittverktøyet er, men multikutteren er sjeldent langt unna når jeg holder på med noe arbeid hjemme.

IMG_20200524_124454279_HDR.jpg

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Kjøpte 3m Talmeter etter anbefalingene her, smarte funksjoner, og mindre enn 3m målebåndet jeg hadde fra før. Sammen med en meterstokk og en lasermåler kommer jeg langt.

Vis vedlegg 197443

Ikke lett å si hva favorittverktøyet er, men multikutteren er sjeldent langt unna når jeg holder på med noe arbeid hjemme.

Vis vedlegg 197445
GOP-18 er en knallgod kutter på batteri, milevis foran de mindre Bosch modellene. Hvilket arbeidsbord har du?

Greit det pluggbordet der og.
GOP-18 er en knallgod kutter på batteri, milevis foran de mindre Bosch modellene. Hvilket arbeidsbord har du?

Det er et selvbygd arbeidsbord, litt kopi av Festool-bordet. En kompis har mal for å frese ut hullene, og så bygde jeg resten i kryssfiner. Veldig praktisk med klemmer, dogs og skinner som passer i.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det er er selvbygd arbeidsbord, litt kopi av Festool-bordet. En kompis har mal for å frese ut hullene, og så bygde jeg resten i kryssfiner. Veldig praktisk med klemmer, dogs og skinner som passer i.
Genialt. Kjøpte tegninger til noe lignende men har aldri rotet meg til å bygge det.

• Liker
Reaksjoner: Flippin
Et verktøy jeg trygt kan anbefale alle som holder på med diverse byggeprosjekter er talmeter. Her får du utvendige mål, innvendige mål, diameter, rissemål og passer i samme pakke. 3m versjonen er den jeg bruker mest, den har også flest funksjoner. 6m er grei til sitt bruk men blir litt stor å ha i lommen til dagen.
Vis vedlegg 195860
Vis vedlegg 195862
Takk for tips! Er møkka lei dårlige målebånd med slapp brems/stopp eller myke tommestokker

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R