Den store, tøffe badass-klokken!

Enig med boenna

IWCME-1.jpg

Jeg vurderer å politianmelde IWC for at de kun produserer denne i diger utgave. Det er et bortimot perfekt ur for meg bortsett fra størrelsen.

Ehh ja så den passer i Maximustråden....

Etter å ha sett "The Expendables 2" tror jeg nesten at jeg må nominere denne:

panerai-bronze.jpg

image.axd

the_expendables_2_movie_review_184am90-184am92.jpg

(Når det er sagt er det vel ingen tvil om at denne klokka matcher underarmene på disse karene bedre enn på meg...) ;)

Erfaringsmessig så er det soleklart Breitling for Bentley eller super avenger for den mindre veilede badass. Jeg mener nye DeepSea også må på tronen.

Jeg tror jeg må prøve en IWC Ingenieur. Mange badass-klokker i denne tråden, men jeg synes den Ingenieuren er utrolig tøff. Som med mange andre "prangende" klokker (f.eks. Sinn U1) synes jeg den var dritstøgg første gang jeg så den, nå er den høyt på "må-prøve-og-kanskje-en-gang-i-fremtiden-kjøpe"-listen.

Noen som vet om de tidvis har den inne hos Alf Lie? Sist gang jeg var der hadde de nesten ingeting inne.

y3evepas.jpg

Bildet er så som så, men ingenieur er aldri helt galt ;)

Syns forresten at det å nominere klokker til mer enn hundre K i denne tråden blir litt rart.

Syns forresten at det å nominere klokker til mer enn hundre K i denne tråden blir litt rart.

Mulig at dette var myntet på min "nominasjon", og i så fall må jeg bare si at jeg ikke har peiling på hva Panerai koster, bortsett fra at jeg har sett brukte til under 30 K. Dessuten er det flere på forumet som har klokker til over 100K , og trådstarter nevnte ikke budsjett... ;)

En beater til 100k, ok, ser den. Men her er det jo snakk om store badass klokker som skal synes, da har vel ikke prisen så mye å si? Når man skal være litt brautene er vel større og dyrere bedre?

En beater til 100k, ok, ser den. Men her er det jo snakk om store badass klokker som skal synes, da har vel ikke prisen så mye å si? Når man skal være litt brautene er vel større og dyrere bedre?

Som flere har forsøkt å forklare her i tråden;

Det er ikkesnakk om en beater og pris blir således helt uinteressant.

Edit: kunne se ut som jeg var ekstremt uenig med deg Mathfjeld, det var for så vidt ikke helt poenget.

Som flere har forsøkt å forklare her i tråden;

Det er ikkesnakk om en beater og pris blir således helt uinteressant.

Edit: kunne se ut som jeg var ekstremt uenig med deg Mathfjeld, det var for så vidt ikke helt poenget.

Beater er noe man snakker om hvis man har flere ur og gjemmer godsakene sine. Jeg samler ikke, ergo hadde jeg hatt hundre og et ller annet tusen så hadde jeg kjøpt Aquatimer Red Gold og hatt den med meg over alt.

iwc-aquatimer-chronograph-in-red-gold-watch-2.jpg

Min nominasjon til big badass klokke. Hadde jeg hatt råd til denne så hadde den vært min. Til vått, tørt, snillt og barskt. Bruk ur, aldri sur:p

@Solli; Ingenieuren din er fantastisk!!!!!

PloProf :) Så en slik på armen til en bekjent her om dagen... Får bare mer og mer lyst på den :)

49mm blir rett og slett for massivt for meg, men den sitter som støpt på Ulven!

Tøff Flieger Adam!

Jeg å føler at 49mm blir litt vell stort (om man ser bort i fra plastklokker fra Casio man ikke merker at man har på armen)
Å jeg har store håndledd og never. :)

Men hvis man ser på Ariel Adams på aBlogtoRead.com så elsker han store klokker, å han har jo ordentlig skinny håndledd :p Å jeg syntes ikke det ser så halv gæli ut heller, men kan ikke se for meg at det er veldig behagelig å ha på seg! :twisted:

PloProf :) Så en slik på armen til en bekjent her om dagen... Får bare mer og mer lyst på den :)

Absolutt! Hadde jeg hatt grunkene, skulle den lett kommet inn i samlingen som den perfekte sommerklokka. Prøvde den på flyplassen i Frankrike og den satt overraskende som et skudd, til tross for den massive kassen:D

Får komme med et mer budsjett forslag. Den nye Tissot Seastar Med Valjoux 7750: