Den store sykkeltråden

Da har jeg herved havnet på landeveiskjøret. Ble en Trek sykkel. Men du verden så mye ekstrautstyr man "må" ha. I tillegg så er det en hel haug med uskrevne regler. Burde vel vært skrevet en startguide, for å ikke komme ut skjevt. PS. Det er viktig at man selv føler seg vel i de tettsittende klærne og ikke hva resten av befolkningen synes. Vekt og aerodynamikk vil bli fokusomeråder fremover i tiden.

Ha en god aerodynamisk og vektreduserende helg.

Hilsen en som kommer til å lage kø for deg når du kommer kjørende på en smal vei og har dårlig tid.

http://www.velominati.com/the-rules/

Får gå litt off topic i snikksnakk og snakke klokker jeg da. Eller går jeg ontopic nå. Blir litt forvirret.....

Uansett er det sykkelrelatert. Jeg hvilke klokker han man som er sykkelrelaterte? Er det andre enn Festina som har prøvd seg? Nå er ikke akkurat Festina sine en fest for klokkentusiaster med quartz, ikke er jeg veldig glad i designet heller.

Endelig ble det stisykkel på meg denne sessongen :) Kom over et godt tilbud på en Trek Superfly som nå har fått seg noen turer i skogen. Veldig gøy!

ubbthreads.php

Får gå litt off topic i snikksnakk og snakke klokker jeg da. Eller går jeg ontopic nå. Blir litt forvirret.....

Uansett er det sykkelrelatert. Jeg hvilke klokker han man som er sykkelrelaterte? Er det andre enn Festina som har prøvd seg? Nå er ikke akkurat Festina sine en fest for klokkentusiaster med quartz, ikke er jeg veldig glad i designet heller.
Bianchi har egne klokker, quartz.

• Liker
Reaksjoner: kimare
Lite trøkk i denne tråden, muligens fordi det er subarktisk og mørkt?

Anyways, i påvente av sykkelsesong, så leker jeg med tanken på landeveiscruiser igjen, i tillegg til terrenggampen. Noen som har erfaringer med Cannondale Caad 10 eller Synapse? Har kjørt Trek Madone 3.5 tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den, men flippet den da jeg fikk et tilbud som var for godt til å si nei til. :D

Og for all del, hvis noen sitter på noe spenstig som passer en kar på 189-190, gjerne grovt underpriset, så rop ut.

Jeg kjøpte canyon ultimate cf sl 9.0 aero ifjor høst og kan bare si wow.

Hadde vurdert denne også om jeg var deg.

Jeg kjøpte canyon ultimate cf sl 9.0 aero ifjor høst og kan bare si wow.

Hadde vurdert denne også om jeg var deg.
Den er absolutt et alternativ, selv om Canyon har fått mye pepper for laaaaaaang leveringstid nå de siste månedene. Gikk montering og slikt greit?

Den er absolutt et alternativ, selv om Canyon har fått mye pepper for laaaaaaang leveringstid nå de siste månedene. Gikk montering og slikt greit?

Montering gikk greit, bortsett fra justering av gir (bakgrunnen min med fixie bidro ikke). Heiv sykkelen i bilen og dro til servicesenteret ved Moss. Veldig greit.

Bestill nå så har du den tidsnok;)
Vi er samme høyde, og jeg gikk for L ramme.

Anyways, i påvente av sykkelsesong, så leker jeg med tanken på landeveiscruiser igjen, i tillegg til terrenggampen. Noen som har erfaringer med Cannondale Caad 10 eller Synapse? Har kjørt Trek Madone 3.5 tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den, men flippet den da jeg fikk et tilbud som var for godt til å si nei til. :D

Og for all del, hvis noen sitter på noe spenstig som passer en kar på 189-190, gjerne grovt underpriset, så rop ut.

Har syklet på (og selger) begge. Caad 10 er en del mer agressiv, mens Synapsen er litt mer comfy. Skulle jeg kjøpt sykkel i dag hadde jeg derimot gått for Caad 12 med Ultegra, i rødt :) Utrolig kul farge, som ikke kommer helt frem på bilder.
2016_CAAD12-Ultegra-RED.jpg

En feil mange gjør når de skal handle sykkel er at de tar kun utgangspunkt i høyde, og ikke benlengde. Sistnevnte er særlig viktig å få riktig når du skal handle landeveissykkel! Ellers må jeg si meg enig med Entropy at Canyon ultimate cf sl 9.0 aero er en flott sykkel. :)

Gode innspill! Heller mot Synapsen nettopp fordi jeg frykter at Caad blir litt aggresiv i stilen. Kommer til å bruke den mest til transport, da Grenserittet og Birken er årets (og hvert års) mål.

En "urban" cyclocross som Tread 1.0 fra Birksport (http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&products_id=6731) eller Nakamura Pursuit 4.0 CX (https://www.gsport.no/produkt/173151/nakamura-pursuit-4-0-cx) har også dukket opp i jakten. Sistnevnte går for under 9k på salg akkurat nå. Og ja, jeg vet at Nakamura både har et litt frynsete rykte, men også at merket ofte vinner "mye for pengene". :)

I likhet med Nakamura, så sier noen at Invictaklokker også gir mye for pengene, @frj ;)

Kjøp den en synapse!

Har akkurat bestilt meg en Synapse jeg skal bygge opp med Sram Etap :)

• Liker
Reaksjoner: frj