Den store Rolex Explorer-tråden

Har hatt 44mm IWC. For meg som aldri tar av uret er klokker som ikke stikker ut å foretrekke. Min utfordring med nye Polar har vært mer estetisk enn størrelsesmessig. Det gjør noe med uttrykket når skiven strekkes i forhold til bezel.

Den nye trenden er at ting blir mindre. Takk Gud for det. Eller skranglelenkemafiaen.

De siste 25 årene har min trend vært mindre fremfor større.
 
Redigert:
Jeg har en Polar 16570. Men for en stund siden byttelånte jeg og en kamerat Polarer og jeg fikk hans 216570 for noen måneder. Det eneste jeg liker bedre med 216570 vs 16570 er den blå lumen på 42-millimeteren. Ellers så liker jeg bedre 16570. 216570 ble liksom litt "vulgær", og viserne ser litt plast-aktige ut. Har lest noen som omtalte viserne som "lego"-visere - og jeg skjønner litt hva som menes :).
Jeg har ingen problemer med størrelsen på 42mm. Jeg har også en Panerai på 44mm, og den føles helt riktig i størrelsen, men 42mm Explorer funket ikke helt for meg - selv om det selvfølgelig er en flott klokke det også - og lumen er konge :)
IMG_5569.JPG

IMG_6169.JPG
 
Etter snart tre år på leting, fant jeg endelig min grail; en Red Depth 6610 Explorer. Jeg hadde nesten gitt opp, og hadde aldri ventet å finne en i så god stand. Den gamle 6610’en min måtte vike, men det er greit:) Mine bilde-skills yter den dessverre ikke rettferdighet..

FullSizeRender 2.jpg
 
Redigert:
Lurer på om jeg skal selge min Explorer 1 114270 rett og slett jeg ikke bruker den da jeg til daglig bruker min IWC

Greit å frigjøre cash :D