Den store Rolex Explorer-tråden

Jeg synes den nye Exploreren er helt fantastisk.Har aldri hatt særlig mye til overs for markørene på 39mm-en sammenlignet med de hvitfylte tallene på 36mm-en. Bare synd prisoppgangen de siste fire årene har gjort Rolex rimelig uaktuell for min lommebok.
 
  • Liker
Reaksjoner: 69variant
Syns denne plutselig fremstår som en av Rolex mest attraktive modeller i dagens sortiment! Fikk helt udugelig lyst på denne!!!

Enig. Har hatt Expl 36mm og 39mm.
39mm ble solgt (for billig) pga "the short hand"....
 
Hands-on fra ABTW. Med de nye viserne er urskiven nå tilbake til å være ren harmoni. Merker den frister noe voldsomt selv. :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Den nye Exp 1 frister mer og mer.

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-3.jpg


Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-4.jpg


Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-5.jpg


Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-1.jpg
 
To spørsmål:

1. Hva tror dere det vil koste å bytte visere på gammel modell?
2. Vil 3, 6 og 9 se veldig annerledes ut i dagslys på ny modell?
 
Får være "the odd man out" da. Likte ikke de nye viserene på Explorer. Fint at de er blitt lengre, men at de samtidig er blitt bredere får dem, i mangel av et bedre ord, til å se "stuttkjukk" ut. Lume i 3-6-9? Ser sikkert ok ut i mørket, men i dagslys ser det ut som noen har lagt en "outline" på tallene. Alle som bryr seg om god typografi vet at dette er tidenes no-go, rett etter dropshadows. Lume-bildene Rolex selv har sluppet? Grusomme spør du meg. Nei, forrige versjon er mye bedre. Tilfeldigvis har jeg min på armen akkurat nå…:rolleyes:
 
Har alltid syntes at Rolex Explorer har vært den perfekte klokka. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe forrige modell før jeg begynte å lese på forskjellige nettforum om de korte viserne. Før jeg leste om det så hadde jeg ikke ofret viserne en tanke. Tror ikke jeg hadde lagt merke til det engang. Så ble det til at hver gang jeg så klokka så tenkte jeg at jooo de er kanskje litt korte eller er de egentlig det jo de er vel det.. Og sånn holdt det på helt til jeg bare skjønte at jeg kan ikke ha ei klokke jeg ikke er 100% komfortabel med. Når det er sagt så syns jeg den forrige er griselekker uansett og om noen år sitter dere sikkert på en skatt hele gjengen.
Uansett, ble veldig glad da jeg så nyheten om at en oppdatert utgave kom under årets messe. For meg er alt riktig nå. Har merket meg at enkelte syns 3, 6 og 9 er finere i hvitt gull, men jeg syns alt er mye riktigere nå. Noen syns den blir mindre classy, men Exploreren er da ikke ei dressklokke heller. Syns også tallene forsvinner litt bort i skiva på den forrige.
Har også sett "kritikken" på at kortviseren er litt stuttjukke. Har prøvd så hardt jeg klarer å se det, men det klarer jeg simpelthen ikke. Tok mål fra bilder jeg fant på nett og sammenlignet med 1016 som må sies å være en klassiker ut fra alle standarder. Forholdstallene viser riktignok at kortviser på 1016 er en anelse lenger enn på ny utgave, men det er helt minimalt. Hvis jeg skal slenge ut en fakkel her så må jeg si at langviseren på Submarineren for meg framstår mer småfeit enn det kortviser på Exploreren gjør. Men samme det. En annen fin detalj på den nye er at langviseren faktisk går en anelse over minuttmarkørene. Det er likt som på 1016. Så vidt meg bekjent er det ingen andre moderne Rolex-modeller som har det. Jeg ser på det som en liten hyllest til dens forfar :)

At alle har litt forskjellige meninger er jo det vi elsker med dette. Se på dette da. Den perfekte Rolex spør du meg. Elegant, diskret og sporty.

Rolex-Explorer-2016-214270-8.jpg
 
Liker at den har fått tjukkere visere. Det kler den.

Lum på 3-6-9? Totalt bortkastet. Jeg synes tallene var finere med hvitt gull. Dette ble cirkus isteden for diskré eleganse.

Den optimale løsningen blir jo da nye visere i gammel kasse:)
Som om jeg skulle sagt det selv! Jeg tipper at "shorty" kan bli en ettertraktet klassiker om noen år :)
 
  • Liker
Reaksjoner: endofmessage