Den store Rolex Explorer-tråden

Ser at den er priset til 5000 euro... Noen som vet hav den vil koste her hjemme?

Det er vel ingen spesiell grunn til at den skal bli så mye dyrere enn utgående modell?
Prises den for langt over 60´ konkurrerer den plutselig med eks Expl II, som bør være en dyrere klokke.
Tipper 58.950,- hos Bjerke:)

Tipper den kommer til å ligge på det samme som tidligere modell! Eventuell en liten justering oppover, kan aldri tenke meg at Rolex priser seg nedover med ny modell!

Det er vel ingen spesiell grunn til at den skal bli så mye dyrere enn utgående modell?
Prises den for langt over 60´ konkurrerer den plutselig med eks Expl II, som bør være en dyrere klokke.
Tipper 58.950,- hos Bjerke:)

Med andre ord så bestiller jeg den i et euroland til 47 240,37 ink lokal vat på export til Norge.

• Liker
Reaksjoner: Ruos og Preacher
Jeg synes den nye Exploreren er helt fantastisk.Har aldri hatt særlig mye til overs for markørene på 39mm-en sammenlignet med de hvitfylte tallene på 36mm-en. Bare synd prisoppgangen de siste fire årene har gjort Rolex rimelig uaktuell for min lommebok.

• Liker
Reaksjoner: 69variant
Syns denne plutselig fremstår som en av Rolex mest attraktive modeller i dagens sortiment! Fikk helt udugelig lyst på denne!!!

Enig. Har hatt Expl 36mm og 39mm.
39mm ble solgt (for billig) pga "the short hand"....

Hands-on fra ABTW. Med de nye viserne er urskiven nå tilbake til å være ren harmoni. Merker den frister noe voldsomt selv. :)

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Den nye Exp 1 frister mer og mer.

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-3.jpg

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-4.jpg

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-5.jpg

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-1.jpg

To spørsmål:

1. Hva tror dere det vil koste å bytte visere på gammel modell?
2. Vil 3, 6 og 9 se veldig annerledes ut i dagslys på ny modell?