Den store Rolex Explorer-tråden

Gode gud for noen bilder, @JoLu! :eek: Noen av disse bildene kunne jo Rolex brukt i markedsføringen sin.

Nok et ur er lagt til ønskelisten...
 
Redigert av en moderator:
Det er jo som å hoppe etter Wirkola når man skal legge ut bilder etter @JoLu, fantastisk fine bilder.

Jeg må ihvertfall si at Exploreren sitter godt på armen :)

image_zps77865e2b.jpg


Og selv om det dessverre ikke er Mount Everest så er den allikevel god å ha med både på tur

DSC00161.jpg


og på jobb

RolexExplorer1_zpse98747a1.jpg
 
Redigert av en moderator:
Huff, denne tråden er ikke sunn for svake sjeler. Kjenner savnet etter explorer fremdeles sitter litt igjen, man må jo nesten ha en klokke for de mer strabasiøse dagene :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Dette er under beltestedet! Sliter fortsatt med savnet av min 16570 polar og dette gjør ikke saken bedre nei. Fy pokker for en klokke! MÅ bare ha en igjen, og da blir det en keeper!
 
Hvilket syn har dere andre her på den nye Explorer II'en? Det virker som dette er en klokke som splitter Rolex-fantastene på TRF i alle fall. Jeg ser at det har vært flippet en del i det siste her på sonen, samtidig virker det som flere eiere er ekstremt fornøyd med den også. Jeg har jo kjøpt denne selv og i mine øyne er det en av de beste i lineupen av nye Rolexer. For min del var det også meget stor forskjell å se den på bilder og det å prøve den på ordentlig.

Hadde bare vært morsomt med litt konstruktiv kritikk fra de som ikke helt liker den og gode ord fra de som "forstår" den :)

 
Har selv sittet og vært på nippet til å kjøp den nye polarenm og da hadde jeg også på meg min 16570 polar, så fikk ikke bedre utgangspunkt for sammenligning. Men valgte å ikke gjøre det, og er faktisk ganske fornøyd at jeg ikke gjorde det.
Grunnen er rett og slett noe med dimmensjonene, all over. Kassen blir "veldig stor" og særlig viserne synes jeg blir for tykke. Det følels litt håpløst å si akkurat dette, men for meg så blir den på en måte nesten litt vulgær? If that makes sense ...
Rent kvalitetsmessig så ligger den jo fint utenpå 16570, men har kommet til det stadiet (vi snakker ikke en evolusjon innen fornuft her:D) at kvalitet og god-følelse ikke nødvendigvis går hånd i hånd. Har 116610LN og 1680, og gammelt spikerstål vinner hver gang. En digresjon, da dette jo er explorer-relatert, men basisen for mine emosjoner rundt dettei allefall. Men, når det er sagt så betyr det jo selvsagt en flying f@#% hva andre måtte mene:D Og skal like å se de som mener at 216570 ikke er laaaangt bedre enn en 16570 rent kvalitetsmessig. Men, rasjonalitet er jo nærmest et fy-ord her inne,hehe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ostehøvel
Har selv sittet og vært på nippet til å kjøp den nye polarenm og da hadde jeg også på meg min 16570 polar, så fikk ikke bedre utgangspunkt for sammenligning. Men valgte å ikke gjøre det, og er faktisk ganske fornøyd at jeg ikke gjorde det.
Grunnen er rett og slett noe med dimmensjonene, all over. Kassen blir "veldig stor" og særlig viserne synes jeg blir for tykke. Det følels litt håpløst å si akkurat dette, men for meg så blir den på en måte nesten litt vulgær? If that makes sense ...
Rent kvalitetsmessig så ligger den jo fint utenpå 16570, men har kommet til det stadiet (vi snakker ikke en evolusjon innen fornuft her:D) at kvalitet og god-følelse ikke nødvendigvis går hånd i hånd. Har 116610LN og 1680, og gammelt spikerstål vinner hver gang. En digresjon, da dette jo er explorer-relatert, men basisen for mine emosjoner rundt dettei allefall. Men, når det er sagt så betyr det jo selvsagt en flying f@#% hva andre måtte mene:D Og skal like å se de som mener at 216570 ikke er laaaangt bedre enn en 16570 rent kvalitetsmessig. Men, rasjonalitet er jo nærmest et fy-ord her inne,hehe.

Takker for litt tanker! Akkurat det du skriver om vulgær og visere var det jeg tenkte før jeg plutselig "forstod" den om du skjønner, hehe. Størrelsen synes jeg fungerer veldig godt, særlig siden kassen er såpass slank og viserne gjør at klokken er utrolig læsbar :) Uansett, kult å få litt tanker rundt den nye og digresjoner er jo helt i korrekt TS-ånd ;)
 
Ja skjønner deg så absolutt. Det er vel en litt elsk/hat klokke tror jeg, og om man får en åpenbaring rundt den så er jo det helt topp, for er jo uavhengig av følelser en rå klokke, med god samtavle, nye inovasjoner og rent over solid kvalitet.
Og ang elsk/hat, så er vel det litt sterkt, for jeg er nok et sted midt i mellom tror jeg, så absolutt mulig å være ambivalent her, og ikke bare sort-hvitt. Har møtt meg selv i døra på mang en påstand om hva jeg skal-skal ikke ha, så ser ikke bort i fra at det dukker opp en i boksen i fremtiden, om så i allefall for å se om jeg forstår den:D
 
Jeg liker de nye explorer 2ene veldig godt! GMT-viseren som gir et vink tilbake gamle 1655 er herlig og har en veldig fin og frisk farge, den blå lumen er passende og lekker, og hele designet forøvrig er veldig fint og tiltalende. Det eneste jeg ville forandret om jeg fikk bestemme, var at hele klokken ble krympet ned til 40mm og beholdt de samme proporsjonene, det tror jeg kunne blitt veldig flott.

Nå er ikke 42mm noen "dealbreaker", JLC Deep Seaen jeg hadde var jo 42mm og føltes perfekt ut på armen. Det er bare det at jeg har denne tanken om at en Explorer ikke skal være stor i det hele tatt. Den skal lett kunne gli under jakken og smelte på armen slik at du ikke legger merke til den før du trenger den. Nå synes jeg ikke at de nye i 42mm bryter med denne idéen, men det virker uansett på meg som et unødvendig trekk å gjøre dem 2mm større enn før. :)

Viserne syntes jeg først var for store, men dette har jeg snudd litt om på. De gir jo en helt utrolig bra lesbarhet, og spesielt på den hvite så blir kontrasten mellom viserne og skiven helt enorm, og dermed veldig funksjonell. Og funksjonaliteten er jo hele poenget til en Explorer, så den nye maxi-dialen kan jeg godt like. :)
 
Redigert:
Prøvde begge disse før jeg endte opp med min 16570. Grunnen til at jeg valgte som jeg gjorde hadde mye med størrelse å gjøre. Den gamle sitter rett og slett bedre på min arm. Den er lettere(min veier 118 gram på armen med de lenkeleddene jeg har på), føles mye mer i ett med armen med sin kassefasong.
Liker 24timers viseren på den nye godt, og lenka er jo tross sin tyngde mange hakk over.
Så gammel kasse med ny lenke ville nok vært min store drøm;)
 
Veldig glad i den nye Explorer II jeg også. Men størrelsen ble en dealbreaker for meg. Her synes jeg Rolex generelt har sklidd litt ut med de nyere seriene sine. Som gammeltestamentlig konservativ var det utrolig kjedelig at den nye kom i 42mm. Som en Toolwatch forstår jeg ikke hvorfor den plutselig skulle bli større...

Hadde den på armen lenge og jeg kunne levd med den om den hadde vært 40.. Når det er sagt så er dette min mening, i seg selv et utrolig flott ur.
1148740d1373292688-what-rolex-tudor-you-wearing-today-img_2926.jpg

Bilde; Dangeruss3 .WUS
 


Fikk en Hirsch Viscount i posten i dag. Har hatt lyst til å kjøpe en ganske lenge, men prisen har stoppet meg litt. Det er jo nærmest OEM-pris på dem, men ingen tvil om at kvaliteten er topp! Synes den fungerer bra på Exploreren, bygger jo ned størrelsen litt i forhold til lenken og passer fint mot hvit skive. Siden denne remmen også er vanntett til 100M er det jo nesten som tool-croc å regne ;)
 
Redigert:
Ikkeno feil med den der komboen gbrush!

Nye Explorer er den eneste klokken min som er blitt kommentert av 'uvitende' som kul!
Jeg solgte min, dessverre....