Den store Rolex Explorer-tråden

Ang den nye exploreren synes jeg det meste er bra med den. Men som det tidligere er nevnt her, synes også jeg viserene er litt vel store, synes også at "dotten" på sekundviseren blir litt i overkant sett i forhold til tykkelsen på sekundviseren, det er ikke noe tvil at lesbarheten er vesentlig bedre enn 16570, men synes fortsatt at estetikken er noe viktigere for meg. Var i tankegropa om å bytte ut polaren min med en 216570, men har (foreløpig) landet på at jeg beholder min 16570, den er perfekt i mine øyne.

Men når det er sagt, så er 216570 GMT viseren ufattelig fin, kunne tenkt meg den på min:p
 
CEA61AE0-8255-4618-A86E-3E5380AB656E-393-0000006466751D2D_zps30668c4e.jpg

BUMP!!

Dette uret tar fullstendig knekken på meg........
 
  • Liker
Reaksjoner: Rovo
Vanvittig flotte bilder! Skal snart kjøpe min første skikkelige klokke og har lenge drømt om Explorer, men har aldri fått testet en. Hadde Omegaen min inne til service hos Lervik og ble lurt til å prøve et par Rolexer. Må innrømme at jeg aldri hadde hatt noen drøm om å eie en Explorer 2, kun 1. Men fikk et helt annet inntrykk av klokka når jeg fikk den på armen. Helt fantastisk klokke.
Men har først og fremst lyst på en Explorer 1. Men har dessverre aldri fått testet klokken på armen selv. Er det store forskjeller på 36 og 39mm? Ser fint brukte 36mm til gode priser, hadde vært en grei klokke for en student:)
 
Vanvittig flotte bilder! Skal snart kjøpe min første skikkelige klokke og har lenge drømt om Explorer, men har aldri fått testet en. Hadde Omegaen min inne til service hos Lervik og ble lurt til å prøve et par Rolexer. Må innrømme at jeg aldri hadde hatt noen drøm om å eie en Explorer 2, kun 1. Men fikk et helt annet inntrykk av klokka når jeg fikk den på armen. Helt fantastisk klokke.
Men har først og fremst lyst på en Explorer 1. Men har dessverre aldri fått testet klokken på armen selv. Er det store forskjeller på 36 og 39mm? Ser fint brukte 36mm til gode priser, hadde vært en grei klokke for en student:)
Jeg har en 39mm og elsker den, men synes faktisk 36mm er enda penere. Bare ikke på min arm der den blir litt for liten, derfor 39mm.
Så prøv 36, og hvis du synes den er passe er det bare å slå til! :)
 
Jeg fikk min flett nye 39mm i posten i dag. Så nå sitter jeg og plukker av plast. Mer perfekt klokke enn dette får du ikke..
 
Niks, har hatt akkurat samme klokke før. Solgte og angret bittert. Så denne kjøpte jeg helt ny siden jeg er sikker på at den ikke skal ut igjen. Daily beater av dimensjoner. Passer til alt fra å snekre terasse til dress på julaften. Blå superluminova lume og fliplock lenke. Og ikke minst DEN mest behagelige Rolexen på mine håndledd. Tror jeg har prøvd stort sett det som finnes av ulike modeller opp gjennom tiden.
 
Gratulerer så mye ihvertfall:) det er en utrolig fin klokke, ikke noe tvil om det! Det ligger en greit priset på finn, merker det rykker å handle-foten når jeg kikker på den.
 
Hvordan kan jeg ha misset denne tråden. Explorer er min favoritt over alle favoritter. Brukes nå til ALT. Resten av gjengen hviler i boksen alle hverdager - og noen helger også.

Her fra utpakkingen. Iveren var så stor at jeg la ikke merke til at plasten satt igjen på klokken.







Til manges store forferdelse brukes klokken mest på Everest gummi. På langturer, f.eks til selveste hovedstaden, blir den ofte skodd med lenke. Jeg skal ikke beskrive hvor hardt denne klokken brukes, for da ville jeg sannsynligvis bli utestengt fra TS, men den orange gummien er nå så inngrodd med olje, diesel, jord, sand, skitt og møkk, at jeg ikke får frem igjen fargen uansett rengjøringsmidler. Skal prøve med Klorin, det funker kanskje.

Hairlines er et ord som ikke finnes i mitt vokabular, men når det kommer til hakk og riper er jeg mer enn forundret over at dette ennå ikke har oppstått. Tror det må være noe i det Rolex sier når de hevder at de bruker bedre stålkvalitet enn de fleste. Jeg vil hevde at Explorer er like ripebestandig som min 1.generasjons T-touch - og det sier ikke så rent lite. Nå er jeg ikke det minste redd for at det skal bli noen riper heller, for denne klokken forlater ikke mitt eie før jeg ligger i hytte med blomster på torvtaket.








 
Elsker å høre at folk bruker klokkene sine skikkelig @Minuteman :D det er ikke snakk om at exploreren ikke tåler det akkurat.
 
Redigert av en moderator:
Det begynte med sporadiske turer innom denne tråden, så økte frekvensen og til slutt måtte jeg gi tapt; jeg hadde ikke annet valg enn å gå til anskaffelse av en! Fikk den knapt på armen før jeg måtte knipse et bilde:


Rolex Explorer 1 214270, for et ur!
 
Jeg har prøvd maaaaaaange forskjellige klokker de siste årene, og Explorer 39mm er så nært den perfekte klokke man kan komme etter min mening/
 
Flott tråd! Skal bidra med noe nyere info etterhvert, men slenger opp noen bilder fra et GTG med @Dharma bum i sommer.

1016 og 114270 med ganske nøyaktig 30 års mellomrom.

IMG_3909_zps6a20b86a.jpg


1016 X 2

IMG_3904_zps6e8e44f9.jpg


Explorer gruppebilde

IMG_3834_zps5ea5e1fc.jpg
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Winthers
Explorer 1 er virkelig en perfekt klokke! Etter å ha lest denne tråden er det helt klart hva neste klokke inn blir..
 
For en totalt uvitende: Hvordan brukes den orange viseren og bezelen med 24 inndeling på expedition 2?
 
For en totalt uvitende: Hvordan brukes den orange viseren og bezelen med 24 inndeling på expedition 2?

Viseren tar en runde pr dag. Derfor leser du av tiden til den med skalaen på bezelen. Brukes normalt om "hjemmetid" slik at om en drar i en ny tidssone så stilles uret til denne og man kan lese av tiden i hjemmlandet med den orange viseren :)