Den store Rolex Explorer-tråden

761C7DFB-3EB3-42E2-A376-D9832717BFBE.jpeg
 
Noen som har erfaring med nyeste Explorer 36mm og tanker rundt «wrist size»? Hadde også vært morsomt å høre fra de som har kjøpt Explorer TT og hvilke tanker de har etter å ha brukt klokken en stund.
 
Noen som har erfaring med nyeste Explorer 36mm og tanker rundt «wrist size»? Hadde også vært morsomt å høre fra de som har kjøpt Explorer TT og hvilke tanker de har etter å ha brukt klokken en stund.

Jeg har ca. 18cm rundt håndleddet og kunne ikke vært mer fornøyd med 36mm Explorer. Bruker den hver dag. Litt tilvenning fra 41-42mm klokker, men det gikk seg fort til. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Det slår meg at kassa nok gjer den klokka noke større .
37,5mm på 19ish håndledd Vis vedlegg 281408

Det er dykkerbezelen som blir avgjørende her. Exp i 36 mm har ca. samme skivestørrelse som Submariner. Derfor føler jeg at de må mange måter "bærer" tilsvarende. Explorer er jo en enklere og mindre klokke, men oppleves ikke som lite. Etter min mening har skivedimensjoner mye å si for om en klokke oppleves som liten eller stor. Derfor blir Explorer, OP og DJ i 39/41 mm aaaltfor store etter min mening.
 
Noen som har erfaring med nyeste Explorer 36mm og tanker rundt «wrist size»? Hadde også vært morsomt å høre fra de som har kjøpt Explorer TT og hvilke tanker de har etter å ha brukt klokken en stund.

Bidrag fra det som nok er gruppas smaleste håndledd på ca 15 cm. Fikk den nye referansen i sommer og har brukt den nesten hver eneste dag. Utrolig komfortabel selv om den fyller håndleddet betraktelig mer på meg enn andre her.

DSCF0851.JPG
 
Det er dykkerbezelen som blir avgjørende her. Exp i 36 mm har ca. samme skivestørrelse som Submariner. Derfor føler jeg at de må mange måter "bærer" tilsvarende. Explorer er jo en enklere og mindre klokke, men oppleves ikke som lite. Etter min mening har skivedimensjoner mye å si for om en klokke oppleves som liten eller stor. Derfor blir Explorer, OP og DJ i 39/41 mm aaaltfor store etter min mening.
Skiva og glasset er faktisk større enn på Sub/GMT :)
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ og Blodstrupmoen
Blitt en favoritt?

I hvert fall i forhold til nyere Explorer II :)

Akkurat passe størrelse, behagelig på håndleddet - og meget lettlest skive.

Det eneste minuset er at akkurat denne klokken er en temmelig strøken og komplett ‘99-modell, med «swiss only»-skive. Den blir mao. ikke med ut på tur i skog og fjell, noe jeg egentlig synes er litt synd.

Mao. en fin kontorklokke :p
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks