Den store Rolex Explorer-tråden

Har besluttet meg for en Rolex Explorer II 216570 Polar.
Tips til hvor jeg kan få tak i en ny slik, både innland og utland, mottas gjerne med stor takk via pm

PS.
Jeg er ikke en "invistor".
 
Har besluttet meg for en Rolex Explorer II 216570 Polar.
Tips til hvor jeg kan få tak i en ny slik, både innland og utland, mottas gjerne med stor takk via pm

PS.
Jeg er ikke en "invistor".

Ring rundt... bør ikke være umulig å få tak i. Bjerke har størst tilgang på Rolex i Norge, hør med dem først såfremt du ikke har et godt kundeforhold til noen av de andre. De hadde denne i disk da jeg relativt nylig var på Schiphol. Kunne til og med få bedre pris enn full uten at jeg prutet. Flott klokke! Selv hadde jeg valgt sort:) Lyst på en selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ring rundt... bør ikke være umulig å få tak i. Bjerke har størst tilgang på Rolex i Norge, hør med dem først såfremt du ikke har et godt kundeforhold til noen av de andre. De hadde denne i disk da jeg relativt nylig var på Schiphol. Kunne til og med få bedre pris enn full uten at jeg prutet. Flott klokke! Selv hadde jeg valgt sort:) Lyst på en selv.

Takk for tilbakemelding Genta.
Burde selvsagt skrevet at jeg har snakket med noen forhandlere innenlands, dog ikke Bjerke, da det virker håpløst om du ikke har en relasjon med de fra før av utifra det jeg kan lese her på forumet.
 
Takk for tilbakemelding Genta.
Burde selvsagt skrevet at jeg har snakket med noen forhandlere innenlands, dog ikke Bjerke, da det virker håpløst om du ikke har en relasjon med de fra før av utifra det jeg kan lese her på forumet.

Skal gå greit å få tak i om du kan vente noen uker. Har du hørt med Lervik? Han skaffet meg en i sommer. Antydet 2-3 mnd og det stemte - fikk den etter 2.5 uten noe tidligere kundeforhold der. Dette var med sort skive, det er muligens litt mer trykk på den hvite/polar.

Har inntrykk av (og har selv sett) at tilgjengeligheten på exp 2 er realtivt god nedover i Europa, men har tilgode å se så mange i vinduene her til lands eller i Skandinavia generelt.

Fotor_153984558411887.jpg
 
Skal gå greit å få tak i om du kan vente noen uker. Har du hørt med Lervik? Han skaffet meg en i sommer. Antydet 2-3 mnd og det stemte - fikk den etter 2.5 uten noe tidligere kundeforhold der. Dette var med sort skive, det er muligens litt mer trykk på den hvite/polar.

Har inntrykk av (og har selv sett) at tilgjengeligheten på exp 2 er realtivt god nedover i Europa, men har tilgode å se så mange i vinduene her til lands eller i Skandinavia generelt.

Vis vedlegg 119438

Hmm- den sorte så veldig snasen ut på bildet ditt...

Utvider ringerunden i morgen.

Snakket forresten med en AD i dag som kunne fortelle meg at de ikke visste hva som kom av Rolex på neste leveranse.
 
36mm og dette var "STORT" for 40 år siden. Har en 74 modell 1016 og disse bærer godt - fortsatt.
Jeg vet, men det er 40 år siden! Har hatt både 34mm (Oysterdate) og 40 mm (SD og Polar) selv "i gamle dager" (8 år siden), men bruker idag kun 42mm Polar. Jeg tror ærlig talt ikke "små" klokker noensinne vil komme tilbake for menn, det ser for feminint ut, rett og slett. No offense. Min lille asiatiske kone vil kjøpe minste Explorer, da blir det 36mm å jakte etter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Søt liten klokke ;) med mandig historie og utrolig flotte forgjengere. Når det gjelder størrelser ser vi vel allerede en tendens til nedjustering av størrelser på enkelte modeller fra noen av de mest anerkjente leverandørene, men den som lever får se,,,
F5526D8B-6C58-409B-87A7-E45C9B5C7C34.jpeg