Den store Rolex Explorer-tråden

4189CDBF-CC25-49A2-9571-180549730774.jpeg

Etter 136 dager har siste gen Explorer 124270 stoppet for første gang siden den ble stilt vekk fra sommertid.

Kurs på jobb med mye fysisk arbeid gjorde at jeg valgte en annen klokke denne uka.
Men jeg har sjekket nøyaktigheten regelmessig og kan rapportere om et snittavvik på 0.06s i døgnet. Eller 8.2s på 136 dager.
Imponerende av Rolex dette. Den knuser selv en GS Spring Drive jeg har hatt på nøyaktighet.

Etter 136 dager har siste gen Explorer 124270 stoppet for første gang siden den ble stilt vekk fra sommertid.

Kurs på jobb med mye fysisk arbeid gjorde at jeg valgte en annen klokke denne uka.
Men jeg har sjekket nøyaktigheten regelmessig og kan rapportere om et snittavvik på 0.06s i døgnet. Eller 8.2s på 136 dager.
Imponerende av Rolex dette. Den knuser selv en GS Spring Drive jeg har hatt på nøyaktighet.
Fantastisk. Selv om min er eldre skjønner jeg at jeg må få den regulert. Måtte stille den i dag etter fem dagers bruk, ca. 40s for rask.

• Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Fantastisk. Selv om min er eldre skjønner jeg at jeg må få den regulert. Måtte stille den i dag etter fem dagers bruk, ca. 40s for rask.
+8 er jo fortsatt ikke grusomt av en mekanisk klokke. Men 114270 skal jo holde seg +/- 2s når den er velregulert og i god stand.
Du får levere den hos Ur-tjenesten for service :)

+8 er jo fortsatt ikke grusomt av en mekanisk klokke. Men 114270 skal jo holde seg +/- 2s når den er velregulert og i god stand.
Du får levere den hos Ur-tjenesten for service :)
Sant det. Den hadde service høsten 2020 så håper den holder seg litt til før neste.

Har vel fått beskjed fra urmaker en gang om at det må påregnes en regulering en liten stund etter service (og var da inkludert i prisen på servicen). Enig i at +8s/d ikke er så ille, men den rolexen kan bedre :) Til hverdagsur ville jeg nok ønsket bedre nøyaktighet enn det.

• Liker
Reaksjoner: Hovedsignal og kire
Flere som har lagt merke til prisveksten på 16570 siste året? ser de ligger på finn for 115-120 nå. Vet ikke om det er realistisk salgspris. Har selv sendt min 16570 på service, hvor jeg har valgt å ikke polere den. Den skal selvfølgelig ikke selges

Flere som har lagt merke til prisveksten på 16570 siste året? ser de ligger på finn for 115-120 nå. Vet ikke om det er realistisk salgspris. Har selv sendt min 16570 på service, hvor jeg har valgt å ikke polere den. Den skal selvfølgelig ikke selges
Har vel i mange år ligget godt bak gmt-master og submariner. Er vel naturlig at denne følger etter, og når noen legger ut på Finn dukker det som oftes opp en del som håper at de får solgt til høy pris. Ser det har kommet mange siste uker. Chrono24 sier 120+ for en eldre årgang med patina.

• Liker
Reaksjoner: netrom71
For et år siden fikk du disse i prisleiet 65-80k
I dag ligger de ute i prisleiet 100-120k Samtlige som ligger ute i det prisleiet har ligget der lenge, så mulig prisen har steget for mye for fort til at folk finner seg i prisveksten.

• Liker
Reaksjoner: Trig