Den store Omega PloProf-tråden

20250618_194911.jpg

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Omega tok ut den svarte stålversjonen fra katalogen…

Kommer den tilbake sitter jeg klar💸Den er sååå fet😍

• Liker
Reaksjoner: kire og seiltid
Mener vi har snakket om dette tidligere. Men hva er rett side på mesh lenka til ploprof? Jeg fikk den ferdig med de noe flate lenkeleddene i børstete/satin finish utvendig. Mens innvendig mot armen er de runde og polert. Skulle nesten tru at det er feil?
Tanker?

Her et bilde fra utvendig.
IMG_1777.jpeg

Her er bilde fra inn mot armen.
IMG_1776.jpeg

IMG_1778.jpeg

• Liker
Reaksjoner: kire
Eh…..
Fant det ut nå. Jeg snudde lenka, og tok de runde/polerte utvendig. Monterte sammen og skulle ta på klokka. Låsen ville ikke gå igjen uten og bruke litt makt. Så da at flexen/bøyen i lenka var tilnærmet null etter at jeg snudde den.
Se bilder av flex/bøy på lenka under.
Konklusjon: Børstet/flate ledd skal stå på utsiden.
IMG_1780.jpeg
IMG_1779.jpeg

Har ikke testet det samme selv, men har alltid hatt min flate inn. Syns det ser bedre ut og gir mer mening.

Den flate overflaten går oppover som Omega tenkte det.
Det har jeg snakket tideligere om, med den originale mesh'n på min PP600 og en NOS Omega mesh jeg kjøpte etterpå.
Jeg har også over årene kjøpt 2 NOS Omega mesh i 20mm og 1 i 22mm: alle kom med sin flatpolerte siden OPP.
Sånn ble det levert fra Omega, siden Omega solgte mesh på sin første Ploprof.
Trådene i meshlenken er runde fra fabrikken, og blir pusset nede til disse blir flate på bare 1 side.
Komforten er absolutt ikke mindre eller annerledes når den runde siden møter huden.
Da gir det uansett null mening for Omega å bruke tid/arbeid/utgifter for å nedpolere trådene i lenken, for å få en flat side som er usynlig og mot huden.
Hvis det handler ikke om komfort, handler det om utseende.
Ferdig snakka.
Den flate siden skal OPP.
Liker den man ikke, kan man selvfølgelig bytte siden og ha den som er polert mot huden, men det betyr ikke at man bærer den som det ble tenkt.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phenix