Den store Longines-tråden

Prøvde den hos Bjerke litt før jul. Perfekt størrelse på meg, satt som et skudd, og bildet yter den ikke rettferdighet. Et nydelig ur! Og en flyback til den prisen...😃. Kommer meget høyt på min liste over potensielle nyervervelser. Når det gjelder andrehåndsmarkedet vet jeg lite. Har aldri kjøp noe mtp at det nødvendigvis skal være lett å selge igjen...😊
P.S: Apropos det: Noen som vil kjøpe en rifle i det praktiske kaliberet 9,3x64?😄
Den var unektelig veldig fin. Det er nok en keeper uansett😃

_IMG1675.jpg

Jeg er helt ny når det gjelder Longines og elsker Legend Diver. Jeg trodde jeg gjorde en god deal på det som skulle være en Legend Diver L3.774.4.50.0 hos en urmaker (AD), med urverket L888 og det er det som står i papirene jeg har fått, men på selve klokken står det at det er en L3.674.4 - det vil si en L3.674.4.50.0 etter det jeg forstår - som har urverket L633. Klokken er strøken, men har da vært på lager/utstilling lenge - siden de sluttet å produsere disse for noen år siden. Jeg kan angre, men liker klokken. Så til spørsmålet, siden dere her inne har greie på Longines; hvor mye bør urmakeren slå av i prisen siden dette er et L633-urverk i stedet for L888 - og bør jeg i det hele tatt tørre å kjøpe klokken når dette er en gammel klokke (selv om den ikke har vært brukt)?