Den store FOTO-grafitråden

Dette må vel egentlig vere det kuleste bilde jeg har tatt. Er ganske så langt fra noen proff, og den gjevne amatør er sikkert bedre, men who cares, hehe. Var ute på en liten tur i distriktet, og stoppet ved bra utkikspost langs havet. Og plutselig kom det en flokk geiter i full fart ned fra fjellet bak meg. Og jaggu stilte ikke en seg opp og ville vere med på bildet.

Var ikke så lett med sikkert 20 geiter rundt meg, og en liten killing som heller ville leike, og prøvde iherdig å få oppmerksomheten min ved å stange meg i ryggen, hehe.

qPc8N3N.jpg
 
andenungen.JPG

Canon 5DIV, EF 40mm STM, f2.8 1/250 ISO 100. JPEG rett fra kamera med fargeprofil Standard. En and som sammen med sine frender var usedvanlig pågående og interessert i maten vi grillet. De ga seg ikke selv etter at en nesten fløy inn i bålet vårt :)
 
Var innom Fotografiska i Stockholm i gårkveld; det kan absolutt anbefales! Hovedutstillingen i øyeblikket er Lars Tunbjörk - det var en opplevelse, da jeg ikke helt har ‘tatt’ ham før nå - å se bildene hans i sammenheng og i stort format gjorde underverker. Mye lun, lett absurd humor. Tidligere har jeg gjerne avskrevet ham som en representant for den retningen som mener at bare man slurver med komposisjonen og bruker blitz, så er det kunst - ja, jeg overdriver litt - men i går følte jeg at jeg forstod langt mer av hva han forsøkte å formidle, i den grad at jeg må forske litt i uken som kommer på om det er mulig å få kjøpt trykk av et par av bildene jeg kikket på i går...
 
Bilder fra Berlin. Tatt med en pent brukt Nikon F2 med Kodak Tri-X 400 gjennom en nyere 50mm f/1.8. Scannet og bearbeidet digitalt i påvente av bedre tid til prøving og feiling på analog redigering.

Tre av mine favoritter i én og samme post - Berlin, F2 og Tri-X. :)

(Må innrømme at min gamle F2 stort sett nyter sitt otium for tiden, men den blir nå tatt frem 3-4 ganger i året for å få et par ruller gjennom seg. Når jeg tenker meg om, har jeg også fotografert Holocaustminnesmerket med F2 og Tri-X for et par år siden. Riksdagen (for det er vel besøksgalleriet der som er i det første bildet?) har jeg ikke vært innom på mange år.)

Jeg kunne godt hatt alle tre hengende på veggen, men er spesielt svak for det første, tror jeg.

F2 (min er en -As) er forøvrig et av de flotteste speilreflekshus noensinne produsert, IMHO - alt du trenger, fint lite annet, bygget som en tanks, alt bare fungerer silkemykt, du kan montere 'alt' av Nikkor-optikk på den og det virker (Så lenge man ikke har noen tilbøyeligheter i G-retning) - jo, veldig, veldig flott hus. Har hatt mye moro med min oppigjennom årene, og mer blir det.
 
På oppfordring ;)
Korallrevsakvairum har vært en hyggelig hobby over år og dette oppsettet har nok blitt avbildet et par tusen ganger i alle slags vinkler, makro som vanlig objektiv.

Et par bilder av hele tanken i dags og kveldslys
Alt dere ser er levende koraller/anemoner

ZNRsegw.jpg


tVDtSrw.jpg


S
 
Tre av mine favoritter i én og samme post - Berlin, F2 og Tri-X. :)

(Må innrømme at min gamle F2 stort sett nyter sitt otium for tiden, men den blir nå tatt frem 3-4 ganger i året for å få et par ruller gjennom seg. Når jeg tenker meg om, har jeg også fotografert Holocaustminnesmerket med F2 og Tri-X for et par år siden. Riksdagen (for det er vel besøksgalleriet der som er i det første bildet?) har jeg ikke vært innom på mange år.)

Jeg kunne godt hatt alle tre hengende på veggen, men er spesielt svak for det første, tror jeg.

F2 (min er en -As) er forøvrig et av de flotteste speilreflekshus noensinne produsert, IMHO - alt du trenger, fint lite annet, bygget som en tanks, alt bare fungerer silkemykt, du kan montere 'alt' av Nikkor-optikk på den og det virker (Så lenge man ikke har noen tilbøyeligheter i G-retning) - jo, veldig, veldig flott hus. Har hatt mye moro med min oppigjennom årene, og mer blir det.

Det er absolutt en drøm av et kamera. Kvalitet i alle ledd!

Stemmer det, det er besøksgalleriet på Riksdagen. Angrer på at jeg ikke tok med polafilter dit.

Gøy å høre at noen liker bildene. Jeg tror også det øverste er en personlig favoritt fra rullen. Kvaliteten på scanen er upåklagelig, så det er litt synd at den ikke kommer fram her..