Den store FOTO-grafitråden

IMG_2602.JPG
 
Foto-tråd er velkomment. Jeg fant mest min genre i folk, ikke så mye natur. Dama er ekte men figuren i bakgrunnen er laget av skrapmetall. Bildet er tatt utendørs midt på dagen en høstdag. Minimalt med photoshopping, men lyssettingen gjør mesteparten.
405160_10151281137149406_2022778373_n.jpg
 
Redigert:
Noen her som bruker nye Lightrom CC? Har hentet frem kameraet igjen, og med ny PC tenkte jeg å teste denne nye versjonen, men den virker å være utrolig mye mer klønete enn Lightroom 4 som jeg er vant med, og har helt i fingrene.

Et par ting jeg med en gang merker meg, og som muligens ligger gjemt et sted her?

1. Hvor er historielisten over handlinger som gir oversikt over hva som er gjort og muligheten til å hoppe tilbake til et spesifikt punkt i redigeringen?

2. Hvordan zoomer jeg inn lengre enn 1:1?

3. Hvordan kan jeg "dra" rundt på bildet når jeg er zoomet inn i børste-modus? Ser ut som jeg må manuelt trykke meg ut av den, dra bildet til det nye området jeg vil redigere for så å trykke på den igjen for å fortsette... Så tungvindt.

Laster uansett ned Lightroom 4 igjen. Har kjøpt denne, og skal si linken for å laste den ned på nytt var godt gjemt. Under "my products" sto den bare listet opp som et kjøp fra 2013, men noen link til å laste den ned på nytt var ikke å spore. Foreløpig virker ikke Lightroom CC som noen oppgradering, og virkelig ikke verdt den høye månedlige kostnaden... Skuffende.
 
Redigert:
Har fotopakka til Adobe, men jeg likte ikke Lightroom CC, bruker Lightroom Classic CC. Det er likt de eldre versjonene
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Har endelig ladet opp kameraet igjen etter et par år med pause fra fotografi. Føles godt å være i gang igjen!

Her et bilde fra i kveld av det nyeste tilskuddet til samlingen, en Seiko SRP777 "Turtle". Strålende fornøyd med klokken.

40677147511_90934035f8_b.jpg
 
Redigert: