Den store fotballtråden!

Når vant man sist kamper basert på statistikk? Måtte ha vært før min tid.

...for å vinne CL trengs en porsjon (eller ti) med flaks og hell, men til syvende og sist er det laget som har scoret flest mål som vinner.

Redigert:
For en morsom kamp! Jeg må vel spise mine ord om Bayern-RM i finalen, men moro var dette!

(selv om jeg ikke er helt sikker på at Dortmund er i finalen)

Wow, Dortmund imponerte stort! Like stor, om ikke større, overkjøring av Real enn den Bayern hadde av Barca i går, da denne kom som en større overraskelse. Har man fulgt Barca denne våren så har man sett et lag som har hatt masse motgang og prestert utrolig ustabilt. Mentalt sett har de vært helt ute å kjørt i nesten alle store kamper. Real Madrid har på den andre siden vært i slaget og duret på jevnt og trutt en god stund nå, så dette var rett og slett overraskende.

Det ligger virkelig an til å bli Bayern mot Dortmund i finalen, men tør ikke si noe skråsikkert enda, RM kan plutselig trekke en kanin ut av hatten på hjemmebane.

Men for en morsom kamp! :D

Redigert:
Ikke like overrasket som mange over dette resultatet, har sett nok på tysk fotball til å vite at Dortmund kan valse over ethvert lag dersom de har dagen. Ingen umulighet for Real å vinne 3-0 i returen, men det lukter heltysk og vidåpen finale. Heia fotball.

Barcas dårlige form fortsetter med denne helt uforståelig passive spillestilen hvor det ikke dannes noe press, hva skjer? De virker helt mentalt utmattet. For noen måneder siden før jul spilte de jo helt fantastisk bra...

Nok en gang måtte Messi settes utpå før han er helt god igjen for å redde dem fra et tap.

Her slår Messi tilbake med et fantastisk solomål - VG Nett om Spansk fotball

Redigert:
Litt humor på egen bekostning må jeg tåle ;)

image-1.jpg

Får ikke sett Real-Dortmund på annet enn live-referat på flashscore.co.uk
Men er det riktig oppfattet at Real har litt driv idag og har bra tak i kampen??

Men er det riktig oppfattet at Real har litt driv idag og har bra tak i kampen??

Sov de første 20. Virker som om RM hadde noen stooore sjanser de første 20, men Dortmund har hatt veldig grei kontroll de siste 25. Imidlertid har BD hatt gode meget gode kontringsmuligheter som de ikke har giddet å ta.
Har i stedet foretrukket å ro ned spillet. Dortmund imponerer likevel, men Madrid har ikke helt gitt opp.

Bør bli morsomme første 10 av annen omgang. Klarer ikke RM å score da er vel kampen over. Bra kamp!

3 90%-sjanser til BD (!) første 15 i annen omgang. Lewandowski har bommet to av dem; har er helt ør i hodet etter
å ha fått veldig mange Sergio Ramos-albuer mot hodet i hele kampen.

Uansett, de som ser til å kunne score er BD. Imponerende.

3 90%-sjanser til BD (!) første 15 i annen omgang. Lewandowski har bommet to av dem; har er helt ør i hodet etter
å ha fått veldig mange Sergio Ramos-albuer mot hodet i hele kampen.

Uansett, de som ser til å kunne score er BD. Imponerende.

Etter stor BD-dominans i annen gang scorer plutselig RM i 82 og 87 minutt. Meget spennende nå ...

Etter stor BD-dominans i annen gang scorer plutselig RM i 82 og 87 minutt. Meget spennende nå ...

Etter 6 minutter (!) Fergie time går BD videre. Var best i de 70 minuttene jeg så av kampen, men det ble jo spennende
så lenge de brente 4 90%-sjanser. Synes BD imponerte kraftig i begge kampene. Selv om det er kjedelig med to lag fra samme land i CL, så kan BD-BM bli spennende. Keeperen virker meget solid, forsvaret (særlig Subotic) virker bra. Güldogan så bra ut idag, og Reus var vel deres beste spiller ...