Den store fotballtråden!

Er viktig av fansen å gjøre seg hørt angående Benitez. Han har aldri vært likt på brua, han konmer aldri til å bli det heller. Selv om vi er glad i Roman i alt han har gjort (og gjør) for klubben, er ansettelsen av Benitez er hån mot supporterne.

..og til den andre der, jeg er overhodet ikke nøytral ;)

Greit nok det, men har vel vært klart lenge at han bare er der fram til sommeren, så svelg nå den stoltheten og fokuser på å støtte alle sammen i kampen for å skaffe CL vel? :) Personlig er jeg Liverpool-fan, så jeg klager ikke over at Chelsea gjør det dårlig, men blir bare litt forundret ;)
 
Cantona var kongen, må si jeg savner hærfører Keane også :)

[video]http://m.youtube.com/watch?v=GwcpFXOsrY8[/video]

For en temperatur det var i de gode gamle bruduljene mellom United og Arsenal.

Savner Keano som kaptein og kriger, men herremin for en bitter gubbe han har blitt etter hans tid i klubben. Virker som han ikke lar en eneste mulighet gå fra seg for å komme med stikk mot klubben, spillerne eller lederne.
 
Greit nok det, men har vel vært klart lenge at han bare er der fram til sommeren, så svelg nå den stoltheten og fokuser på å støtte alle sammen i kampen for å skaffe CL vel? :) Personlig er jeg Liverpool-fan, så jeg klager ikke over at Chelsea gjør det dårlig, men blir bare litt forundret ;)

Negativiteten har jo dempet seg betraktelig etter at Benitez knakk under presset og gjorde det klart at han ikke kommer til å fortsette etter endt sesong. I mine øyne er han ikke noen god manager og leder, samt han koker bestandig under intervju. Bare se tilbake på tiden i Liverpool, tipper du husker hans notat-liste med stikk til Ferguson? Lavmål.

Og det var heller ingen fordel at han kom inn etter at en klubblegende ble prematurt kastet på dør.

Men nok om den feite kelneren. Champions of Europe, we'll sing it 'til May
 
Har dessverre ikke fulgt så veldig nøye med på engelsk fotball de siste årene, så hva er egentlig greia med Torres? Husker han var kjempegod noen år siden, men nå er det bare negativitet og kritikk å lese om ham... Synes synd på fyren, om mangelen på prestasjon er blitt en mental greie, så hjelper nok ikke all kritikken. :confused:

Han var jo god i EM finalen i sommer, kanskje han rett og slett trenger et klubbskifte? :)
 
Tror prisen Chelsea betalte for Torres ødelegger mye for spilleren. Hans selvtillit går kjapt til værs, men den ramler straks ned igjen. Nå må det jo nevnes at Chelsea har slitt denne sesongen, men med spillere som Mata, Hazard, Oscar, Ramires og Lampard rundt seg, burde det være temmelig greit å få målsjanser.

Chelsea fansen har stått ved Torres' side så og si hele tiden, og det er kun de siste mnd at de også har begynt å ytre seg negativt. For meg er det helt klart at han burde komme seg vekk, både for hans og Chelseas' del. Kan se for meg at han returnerer til Atletico Madrid til sommeren, kanskje med Falcao motsatt vei.

Er synd i gutten, men han har fått nok av sjanser og spiller bra til tider, men tror ikke Chelsea og Torres er skapt for hverandre.


...Torres is shit they said...
......that he has scored more goals than Tevez, Rooney, Aguero and Defoe they never said.....
 
Cantona var kongen, må si jeg savner hærfører Keane også :)

[video]http://m.youtube.com/watch?v=GwcpFXOsrY8[/video]

For en temperatur det var i de gode gamle bruduljene mellom United og Arsenal.

Fint å registrere at det er flere røde djevler her. Selv har jeg vært hektet på United siden de tapte 3-2 i fa-cupfinalen mot Arsenal i 78 eller 79 eller deromkring. McQueen, Bailey, Sammy McIlroy mv, kjenner jeg begynner å dra på åra.

Helten over alle er captain Marvel - Bryan Robson, a true legend. Cantona og Scholes i senere tid, og i dag - av alle- de Gea som jeg har stor tro på. Smått utrolig å ha opplevd suksessen de senere åra etter alle år som fan uten annen suksess enn en og annen fa-cup. Takk til Sir Alex!

Selv om United er favoritten er jeg like så genuint interessert i engelsk fotball generelt, og gjerne i lavere divisjoner der jeg mener at sjelen til engelsk fotball fortsatt finnes. Tannløse glis og tvilsomme taklinger med ærlige hensikter. Finner stor glede i å se kamp mellom f.eks Swindon - Notts County på TV2 SportExtra, selv om jeg har stor forståelse for at ikke alle andre gjør det. Har egen fotball-tv i heimen selvsagt.....
Hadde forresten en liten runde på øya i fjor hvor Tranmere, Leicester, Fulham og West Ham ble besøkt, fantastisk opplevelse som skal gjentas.
 
Må nesten hive meg på bølgen av youtube videoer jeg også. Har du tid til overs, er glad i fotball og latter, er dette garantert noe du vil like ;)

[video=youtube;IKH8vr0oM8g]http://www.youtube.com/watch?v=IKH8vr0oM8g&list=FLwdf8fsri_QSBrRSaKNKGHQ&index=50[/video]
 
Kjekt at Sumo ikke virker nå midt i en kamp da... "Unable to read settings from server" - bare for meg eller? :mad:
 
Hva foregår oppi hodet hos Welbeck ved kontringen i første, hvor han velger å IKKE passe Rooney?

- Det er jo litt synd på City, de er så langt bak.

- Helvettes Rooney, skal stjele overskriftene igjen.

- Manchester United, Manchester City? Navnene er så like, hvem spiller jeg for igjen?

- Hva ville Balotelli gjort?
 
Redigert:
Sumo var nede for telling en stund der ja, feilvarsel var på tv2.no .
Når det kommer til selve kampen så vant vel kanskje det beste laget. Synes Ferguson har blitt veldig feig i laguttak og taktikk mot sterk motstand. Nå mot City, tidligere mot Real og Chelsea. Og hvorfor i alle dager får Welbeck (som for øvrig er så lik fresh prince of bell air at jeg må le litt hver gang jeg ser han) så mye spilletid? Ikke for å disse, men han er bare latterlig lite målfarlig.

Og dersom van Persie ikke scorer mot Stoke i neste kamp vil han utligne Torres' lenste måltørke i Chelsea.
 
Redigert:
I år hjelper det ikke uansett hvor mye penger som legges på bordet.

Hørt om å kaste stein i glasshus? Vel ikke direkte, men å si at penger ikke har noe med et ligagull i PL å gjøre er jo rene vannvidd. Tipper du har fått med deg at United har solgt navnerettighetene til deres treningsanlegg i Carrington for å holde båten flytende?
 
Tabell-plassering for motstaqnderen bak hver kamp.
City her en litt lettere vei ut sesongen, men vi har poengene :)

Både frykter og håper på Swansea....
Tror de blir overaskelsen i serieinnspurten

17.apr 20:45 West Ham - Manchester Utd 11
17.apr 20:45 Manchester City - Wigan 18

21.apr 14:30 Tottenham - Manchester City 4

22.apr 21:00 Manchester Utd - Aston Villa 16

27.apr 13:45 Manchester City - West Ham 11

28.apr 17:00 Arsenal - Manchester Utd 5

04.mai 00:00 Swansea - Manchester City 9
04.mai 00:00 Manchester Utd - Chelsea 3

12.mai 00:00 Manchester Utd - Swansea 9
12.mai 00:00 Reading - Manchester City 20

19.mai 16:00 Manchester City - Norwich 14
19.mai 16:00 West Bromwich - Manchester Utd 8

Sum tabellnr.: Mufc 52 City 76

Snitt tabelnr.: Mufc 9 City 13
 
Hørt om å kaste stein i glasshus? Vel ikke direkte, men å si at penger ikke har noe med et ligagull i PL å gjøre er jo rene vannvidd. Tipper du har fått med deg at United har solgt navnerettighetene til deres treningsanlegg i Carrington for å holde båten flytende?

"For å holde båten flytende" går først og fremst for å betjene gjelden Glazers har påført klubben (som var gjeldfri for kun få år siden), og ikke til spillerkjøp. Hvis du ser på transfertabellen for de siste 5 år, så er det ganske oppsiksvekkende tall, og viser at penger ikke er alt. :) Morsom lesning!

Forøvrig meget surt tap i går. Langt nede, hadde håpet på seier og revansje for i fjor.
 
Oi-oi-oi, for en kamp. Men siste målet var vel også offside på Santana? Skjønte/hørte ikke helt Fjørtoft da han
sa at Santana ikke var offside. Men morsomt å få med Dortmund videre.
 
Har såvidt sett målet én gang, og låg det ikke en Malaga-spiller inne i målet (prøver å takle ball) da Santana setter den siste scoringen? Isåfall er det jo ikke offside. Føler med Malaga, utrolig at de har kommet så langt med alle problemene de hadde tidlig i sesongen.

PS! Irriterer meg over at kommentatorene ikke klarer å få navnet på stadion korrekt. Er lenge siden de byttet fra Westfalen til Signal Iduna Park.

Er jo dager som dette som gjør fotball til det viktigste av alle uviktige ting her i verden :)
 
Redigert: