Den store fotballtråden!

Wow, overrasket over hvor mange gode sjanser Barca hadde i andre omgang, alt var så tåkete at jeg hadde glemt hvordan Barca kjørte over Madrid mot slutten. Dårlige avslutninger eller feil avgjørelser med sisteball var problemet. Neymar skulle sentret til Suarez etter raidet, Messi skulle sentret til Suarez, Messis skudd skulle gått inn osv...

Hvis alle de store sjansene i kampen hadde blitt avsluttet, så skulle det kanskje stått 5-3. Kanskje 5-4? Fremdeles Barca seier uansett.

[video=youtube;XfZgmCywwjs]https://www.youtube.com/watch?v=XfZgmCywwjs[/video]

Og her er bare målene i herlig 60fps med Ray Hudson kommentarer (kan ikke vises utenfor youtube, så trykk "se på youtube"):

[video=youtube;9uq6fHcgx5Y]https://www.youtube.com/watch?v=9uq6fHcgx5Y[/video]

Denne var forresten fin: Messi og Neymars herlige feiring etter Mathieu scoret fra frisparket. That bromance :D

fXbPWM4.gif

Redigert:
Så, La Liga president Javier Tebas sier at Cristiano Ronaldos obskøne gest mot dommeren i el clasico skal "etterforskes".

Dette skjedde altså rett etter Pique taklet og vant ballen utenfor 16 meteren, og Ronaldo falt som en sekk poteter og la inn den vanlige søknaden om en Penaldo. Den ble avvist av Mateu Lahoz. :mrgreen:

Dermed gjorde han denne gesten og ropte "you like it?" til dommeren. Hahaha, at det går an :rolleyes:

CA3tAP6UQAAN9r-.png:large
¨

Her er en video av hendelsen: http://www.mundodeportivo.com/futbo...a-a-mateu-mientras-se-acomoda-sus-partes.html

Litt morsomt av Ronaldo å spørre dommeren om "you like it?", når han selv har denne legendariske reaksjonen på synet av litt bulge:

anigif_ronaldo-sneaks-a-peek-17595-1242928146-7.gif

Hahaha.. :mrgreen:

Redigert:
Min spansk er ekstremt dårlig, men er det slik at de har en lip reader som tolker det slik at CR sier "Mateu, te gusta?" (eller noe slik)??

Jeg ville latt slikt snakk gå og heller fokusere på å ikke dømme straffe på alle patetiske filmningene han stadig kommer med.
Har sett veldig straffespark gitt til disse. Absurd.

Så, La Liga president Javier Tebas sier at Cristiano Ronaldos obskøne gest mot dommeren i el clasico skal "etterforskes".

Dette skjedde altså rett etter Pique taklet og vant ballen utenfor 16 meteren, og Ronaldo falt som en sekk poteter og la inn den vanlige søknaden om en Penaldo. Den ble avvist av Mateu Lahoz. :mrgreen:

Dermed gjorde han denne gesten og ropte "you like it?" til dommeren. Hahaha, at det går an :rolleyes:

CA3tAP6UQAAN9r-.png:large
¨

Her er en video av hendelsen: http://www.mundodeportivo.com/futbo...a-a-mateu-mientras-se-acomoda-sus-partes.html

Litt morsomt av Ronaldo å spørre dommeren om "you like it?", når han selv har denne legendariske reaksjonen på synet av litt bulge:

anigif_ronaldo-sneaks-a-peek-17595-1242928146-7.gif

Hahaha.. :mrgreen:

@Hvalrossen Ja, ser ut som det er dette han sier for meg også.

Helt enig i at det bør slås hardere ned på filming generelt, og spesielt i straffesituasjoner.

Dette er en av de verre jeg kan huske fra denne sesongen, og Ronaldo fikk faktisk utdelt straffe i denne situasjonen som han scoret fra... Han er kanskje den fotballspilleren i verden med den største fysiske gaven og er et monster over alt på banen, men når han kommer innenfor 16-meteren får han plutselig balanse som et nyfødt rådyr... Merkelig det der :p

[video=youtube;fweO6vyxG4g]https://www.youtube.com/watch?v=fweO6vyxG4g[/video]

Og ja jeg vet, nå er ikke akkurat alle spillerne til Barca noen fantastiske rollemodeller på dette området, og jeg liker det ikke bedre når jeg ser enkelte gjøre det her heller. Dette er en av mange grunner til at Messi er min absolutte favorittspiller. Neymar har heldigvis blitt mye bedre her, ser ut som om vennskapet med Messi har gjort at han er blitt inspirert til å filme mindre, denne sesongen blir han på beina mye oftere.

Redigert av en moderator:
PSG, dessverre uten Zlatan, mot Barca ikveld. Ingen favoritter, men satser på god fotball.

PSG, dessverre uten Zlatan, mot Barca ikveld. Ingen favoritter, men satser på god fotball.

Synd med alle skadene de har, ville helst sett en kamp hvor begge var på det sterkeste. Men allikevel, et "skadet" dyr biter hardest osv, så jeg undervurderer absolutt ikke PSG på noen måte, vi så for eksempel alle hvordan de spilte med bare 10 mann mot Chelsea... :)

Lineups:

Barcelona XI: (Official): TerStegen - Montoya Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive

PSG XI: (Official) Sirigu; VdW, Marquinhos, Thiago Silva, Maxwell; Matuidi, Rabiot, Cabaye; Lavezzi, Cavani, Pastore

Dette laget kan fremdeles skape problemer for hvem som helst på en god kveld...

Håper det blir en god kamp!

Redigert:
Kampen ble bra den. To fantastiske tunneler fra Suarez, begge resulterte i mål.
Begynner vel å lukte to spanske lag i finalen.

Endelig moro å lese tabellen, ihvertfall til søndag:

1 Vålerenga 3 2 1 0 6-2 7
2 Rosenborg 2 2 0 0 11-0 6
3 Odd 2 0 0 0 4-1 6

Vi må ta med oss det vi kan...

8000 på Ullevål er bare trist.
Litt antiklimaks fra Arsenal-Liverpool for noen uker siden på Emirates.

Redigert:
Første omgang i Barcelona derbyet mellom Barca og Espanyol i dag var ren og pur fotballmagi fra Barca. Andre omgang ble litt forsuret av tidenes merkeligste røde kort til Alba, som først fikk gult for å sparke ballen til Espanyols keeper etter en offside, og dermed ropte noe til dommeren og fikk et gult til med en gang. Helt latterlig :p

Barca spilte dem faktisk ut 11 mot 10 også. Espanyol kjemper for å komme inn i Europa League neste sesong.

Elsker 720p 60fps :D
(blokkert embed, følg linken til youtube)

Men DET første målet da! Messi, Neymar og Suarez (og Alba!) med ren magi.

Redigert:
Takk for klippet, @Kohe321. Suarez imponerer på begge scoringene. Utrolig overhopp på det første og glimrende
volley til Messi på den andre. Men for en pasning fra Messi til Alba på den første.

Var dette representativt for kampen?

Bliur interessant med Barca - Bayern, selv om jeg ikke synes Bayern har imponert veldig den siste tiden.
Hertha-kampen igår imponerte ikke. Bayern bygger veldig på Robben, og sålenge han nyter kampene fra tribunen
lugger det litt i maskineriet.

@Hvalrossen Ja, vil si dette var representativt for kampen. De skapte sjanser hele tiden, Espanyol var heldige som bare lå under 0-2 til pause. Virker som om laget "peaker" på helt rett tidspunkt akkurat nå.

Enrique og trenerteamet måler distansen alle løper på trening med gps, samt tar målinger av hjerterytme, akselerasjoner osv, og får dermed et detaljert bilde av hvor slitne hver enkelt spiller er og gjør rotasjoner deretter. Dette begynner å betale seg nå. Rakitic løp for eksempel 12km mot PSG, og ble hvilt i kampen mot Espanyol hvor Rafinha gjorde jobben på høyre midtbane veldig bra.

Vermaelen har i lengre tid trenet med laget, og ble i dag 100% friskmeldt etter operasjonen han hadde i låret, noe som betyr at i dette øyeblikk er samtlige spillere på førstelaget skadefrie og klare til dyst. Det er mulig Vermaelen får spille noen minutter mot Getafe på tirsdag, og det gleder jeg meg i så fall til. Føles som en ny signering :)

Forresten, helt enig i at overhoppet til Suarez burde telle som en assist, han trekker jo med seg hele forsvaret og legger dermed ballen på sølvfat til Neymar. Elsker hvor lite egoistisk de spiller på topp. Alle tenker bare på lagets beste. Ikke noe sjalusi, bare vennskap.

Pique snakket nylig om dette i et intervju, hvor han sa:
I’ve never before seen a relationship like the one between Luis, Ney and Leo. Being a footballer always goes hand in hand with a certain amount of egotism, but those three really do have a special relationship. They get on superbly. There’s no hint of jealousy and that shows on the pitch.

The Three Musketeers :D

barc3a7a-3-1-atletico-suarez-neymar-and-messi-2015.jpg