Den store cognac-tråden

Fin tråd! :) Har en større samling med litt forskjellig. Innholdet på flaskene i bildet er fra lenge før Tag begynte å lage klokker!
 
Redigert:
Fin tråd! :) Har en større samling med litt forskjellig. Innholdet på flaskene i bildet er fra lenge før Tag begynte å lage klokker! ;)
IMG_20161028_103822.jpg
IMG_20161028_103546.jpg
 
Søker hjelp hos glade cognacentusiaster.

Tenkte å kjøpe en flaske cognac i julegave til min far i år. Han sverger til cognac fremfor whisky, og da har jeg ingenting å komme med.

Han sverger til Bache-Gabrielsen 3 kors og V.S.O.P, men jeg vil gjerne introdusere han for noe nytt.

Noen her som har et godt tips til en flaske til 500-600 kr? Siden jeg som vanlig starter sent med gavene er det et krav at flasken kan hentes på et pol rundt Oslo.
 
Nyter Delamain Vesper i kveld. Med en snittalder på 35 år, og med en prislapp på 1015 kroner på polet, er dette et kupp. På tax free koster den 1400. Lenge leve vinmonopolet !!!

IMG_1041.jpg
 
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Hva gjelder brunt brennevin, så virker det som om det er kun whisky medlemmene her brenner for...
Uansett, jeg tar meg en tår av denne flotte og utrolig smoothe «åddevien» i kveld:
Daniel Bouju Extra
Så langt vekk du kommer fra harry «norsk» cognac.
Sjekk den fargen - nesten som en portvin (og det helt uten E150).
4ED5F72C-D5CD-46AD-98AC-837B4ED19135.jpeg
 
Utrolig mørk @DJDAN. Hva skyldes det? Jeg foretrekker også Cognac fremfor whisky, men drikker utrolig lite brennevin. En slik flaske ville jeg brukt tre-fire år på tenker jeg.
 
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Hva gjelder brunt brennevin, så virker det som om det er kun whisky medlemmene her brenner for...
Uansett, jeg tar meg en tår av denne flotte og utrolig smoothe «åddevien» i kveld:
Daniel Bouju Extra
Så langt vekk du kommer fra harry «norsk» cognac.
Sjekk den fargen - nesten som en portvin (og det helt uten E150).
Vis vedlegg 229931

Dette vil jeg gjerne høre mer om. Elsker whisky i alle former, men sliter litt mer med cocnac. Har sikkert bare drukket «harry norsk cognac».Tar gjerne lærdom og inspirasjon.
 
Denne var særdeles god til en ok pris på Vinmonpolet!

I2UwRbf.jpg
Dette er også en av mine favoritter.
Den beste cognacen jeg har smakt var en jeg kjøpte i 2005. Braastad 100 Ans de Liberté. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere flasker. Delte den med venner og familie en helg. Sparer ikke på godsakene her i huset. :cool:
Screenshot_20210215-204652_Photos.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Cognac etter min mormor, fin årgang? :ROFLMAO:
Mon tro om den er verdt å prøve en anledning, eller gjør seg best på hylla….
69D0DF47-43A7-40E0-BE7D-B77FC3049A4A.jpeg

B46C737A-7C32-4726-9B5C-6FFD1A6E9AEA.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine