Den store Certina-tråden

Prøvde den nye DS-X på håndleddet. Ikke så stor som fryktet, kjempe kvalitetsfølelse, morsom todelt bezel.

PjgfUN1.jpg

CO3fUyH.jpg

Ikke helt min stil, men en veldig kul klokke!

Jeg synes denne klokka som nå ligger på finn fortjener å bli nevnt her inne. Det er en Certina Biostar i det som ser ut til å være i svært god kosmetisk stand. For orden skyld; jeg er ikke selgeren.

481c5d84-236c-43ca-afee-4bae167aef0d.jpeg

Selger skriver:
NOS Certina Biostar Electronic vurderes solgt. Her har du en ytterst sjelden mulighet til å skaffe deg en NOS helt ubrukt Certina Biostar. Dette er en klokke som i seg selv er sjelden, men i denne tilstanden nært umulig å finne.

Til dem som kanskje ikke er så kjent med denne klokken, så var denne den første (og trolig eneste) armbåndsuret som viste eierens biorytmer – fysisk (23 dager), emosjonell (28 dager) og intellektuell (33 dager) – via faseteller-skiver plassert rundt kl. 12.

Når fruen skulle ha seg ny smartklokke, så foreslo jeg at hu kunne ta i bruk denne. Så hvis vi noen gang hadde en pågående diskusjon i hjemmet (kanskje spesielt rundt temaet overdådig samling, eventuelt hoarding som …. Noen vil kalle det), så kunne jeg påpeke at … (noen) var på det negative i sin intellektuelle syklus, og dermed tok feil. Dette falt ikke helt i god jord, så da har jeg vell ikke bruk for denne lenger. Mulig noen andre vil ha større hell der en meg.

Denne bruker også ett sjeldent fascinerende urverk, der klokken er elektronisk, men fortsatt har balanse. Så klokken “tikker” fortsatt, selv om den ikke i den grad er mekanisk.

Certina Biostar Electronic er en ekte kuriositet – et tydelig eksempel på 1970-tallets fascinasjon for biorytme-teori og teknisk nysgjerrighet.

Definitivt noe jeg ikke har sett før og med god margin et pussig konsept. Lenke til annonsen: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/421141687

eierens biorytmer – fysisk (23 dager), emosjonell (28 dager) og intellektuell (33 dager)
Dette var superkult! Takk for at du delte.

Lite spørsmål rundt dette med biorytme: er det en faktisk greie? Hvis ja: hva er det? Jeg ser kun for meg menstruasjonssyklus som eneste bruksområdet (som selger hinter til), noe som betyr at komplikasjonen er eksklusivt utviklet for kvinner??

Fin komplikasjon for klokkenerder, fordi når alle de tre fargede/hvite diskene står i "zenith", så selger man en klokke man har og kjøper ny. Biorytme 2.0

• Haha
Reaksjoner: MikroKrone
Forsøker å tynne ut i klokkeboksen, og denne er en kandidat siden den ikke blir brukt:
Fullrestaurert både mekanisk/elektronisk/kosmetisk hos et polsk firma som har spesialisert seg på. sånt.
Har aldri sett noen like fine på markedet noe sted i verden.

Kommer sikkert til å angre, men....
Problemet er verdifastsettelse.
Her er det utrolig få til salgs på markedet, både her på berget og internasjonalt, og altså ingen i så fin stand, så å få satt en realistisk pris er vanskelig.
Noen som kan ha en noenlunde kvalifisert idé om hva noe sånt kan være verdt ?

Forsøker å tynne ut i klokkeboksen, og denne er en kandidat siden den ikke blir brukt:
Fullrestaurert både mekanisk/elektronisk/kosmetisk hos et polsk firma som har spesialisert seg på. sånt.
Har aldri sett noen like fine på markedet noe sted i verden.

Kommer sikkert til å angre, men....
Problemet er verdifastsettelse.
Her er det utrolig få til salgs på markedet, både her på berget og internasjonalt, og altså ingen i så fin stand, så å få satt en realistisk pris er vanskelig.
Noen som kan ha en noenlunde kvalifisert idé om hva noe sånt kan være verdt ?
Kjapp sjekk på eBay listes disse i området 3-8000 kr. Ganske mange tilgjengelige

Kjapp sjekk på eBay listes disse i området 3-8000 kr. Ganske mange tilgjengelige
Jo, har funnet noen der, men de er stort sett i forskjellig grad av velbrukt/lurvete, noe man til en viss grad kan forvente av 50 år gamle klokker.
Den til 8 lapper fungerer til alt overmål ikke, og har en helt annen kasse (38mm mot min på 43), noe de andre på Ebay også synes å ha..
Min er i er så nær nystand som det går an, og burde henvende seg til de som samler på slikt.
Har funnet absolutt ingen med denne kassestørrelsen og i denne standen på nettet, verken før eller siden, og heller ingen med denne nydelige fargen på skiva, derav mitt problem.

Redigert: