Den store Certina-tråden

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Dette er en tråd for de som vil dele bilder av sin Certina klokke, det mye man har lyst på her i livet men det finnes mye fint hos denne fabrikaten også. :)

Det er bare å poste folkens, er ingen skam å vise frem en Certina. :)


Min klokke ble kjøpt for en ca 2 år tilbake på Protid urmakeren på Ski Storsenter.

The show must go on, min modell heter DS-2 som er en type chronograf. Det finnes flere tallskiver i denne serien men jeg gikk for grått pga den var penest. Hva heter din modell?

Link fra Certina sine sider med info om klokken.

http://www.certina.com/watch/ds-2-chronograph-1-100-sec/C0244471108100

Her er 3 kjappe bilder på min daglige klokke. :)

WVgd21k.jpg



ceHagHC.jpg


yaaJJ2Y.jpg
 
Redigert:
Ingen tråd uten bilder. Her er min, en DS Type X-02, fra 2004.
Liker særs godt den blå sunburstskiven, og skulle så gjerne hatt en OEM gummi til denne. Dessverre tror jeg ikke det finnes..

Vis vedlegg 5737
Tusen takk for ditt bidrag og endelig fikk jeg lagt opp noen bilder fra min egen klokke også, veldig fornøyd med min og skulle ønske jeg hadde flere på lager. Sikler litt på Aqua modellen, ellers noen som har erfaring med denne?

http://www.certina.com/watch/ds-action-chronograph/C0324171104100

C032.417.11.041.00_m.png
 
Certina er undervurdert...

De har laget mye fint:)
Certina_2015_front.jpg


Certina_28-10.JPG


Blue Ribbon var en "premie" for de passasjerskip som var raskest til å krysse atlanteren.
Certina_Blueribbon_Steel_front.JPG


Certina_agronaut_front.jpg


Certina DS (Double Safety).
Noen av verdens beste reklamefolk fikk en gummistrikk til å bli en sensasjon.
Det endte i klokker som med gummistrikk og grise-tjukke glass tålte en smell eller to.

Certina_1_DS.JPG


Certina_DS_d_front.JPG


Certina_3_DS.JPG


I en enda tykkere utgave, fortsatt med gummistrikk og mye plexi - kom DS-2.
DS2_3.jpg


Certina_DS2_2%20man.jpg


DS2_1.jpg


Med artige farger på (noen) av skivene
Certina_1_DS_2_11.jpg


DS2_4.jpg


Certina-DS2_front.jpg


De lagde også rene "bade-ur", som i sin tid ble brukt til mer enn deskdiving.
Dette var "proffenes" valg, DS-2 Super PH-1000m

Certina_DS2_ph1000_2_double.JPG

(den ene ble solgt til Sverige - angrer fortsatt)

Certina_DS2_ph1000_2_front.JPG


Det ble i 2005 laget en re-edition av DS-3 PH-1000 klokkene. Med et merkelig valg av skive og visere.
Certina_DSCN1242_front.jpg


Favoritten min er denne som jeg har modifisert. (glassblåst, uv-coated glass, nye visere, skive, nytt datohjul, mesh osv)
DS3_mkII_front_mesh.JPG


Til slutt blir det en hel stabel av de.
DS3_pile.jpg
 
For en flott og omfattende samling Certina! De fleste helt ukjent for min del, og et interessant bekjentskap. Takk for at du deler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Certina er undervurdert...

De har laget mye fint:)
Certina_2015_front.jpg


Certina_28-10.JPG


Blue Ribbon var en "premie" for de passasjerskip som var raskest til å krysse atlanteren.
Certina_Blueribbon_Steel_front.JPG


Certina_agronaut_front.jpg


Certina DS (Double Safety).
Noen av verdens beste reklamefolk fikk en gummistrikk til å bli en sensasjon.
Det endte i klokker som med gummistrikk og grise-tjukke glass tålte en smell eller to.

Certina_1_DS.JPG


Certina_DS_d_front.JPG


Certina_3_DS.JPG


I en enda tykkere utgave, fortsatt med gummistrikk og mye plexi - kom DS-2.
DS2_3.jpg


Certina_DS2_2%20man.jpg


DS2_1.jpg


Med artige farger på (noen) av skivene
Certina_1_DS_2_11.jpg


DS2_4.jpg


Certina-DS2_front.jpg


De lagde også rene "bade-ur", som i sin tid ble brukt til mer enn deskdiving.
Dette var "proffenes" valg, DS-2 Super PH-1000m

Certina_DS2_ph1000_2_double.JPG

(den ene ble solgt til Sverige - angrer fortsatt)

Certina_DS2_ph1000_2_front.JPG


Det ble i 2005 laget en re-edition av DS-3 PH-1000 klokkene. Med et merkelig valg av skive og visere.
Certina_DSCN1242_front.jpg


Favoritten min er denne som jeg har modifisert. (glassblåst, uv-coated glass, nye visere, skive, nytt datohjul, mesh osv)
DS3_mkII_front_mesh.JPG


Til slutt blir det en hel stabel av de.
DS3_pile.jpg
 
Dæven, denne samlingen tar jeg av meg hatten for. Kjempestas å se en sånn flott samling. :)
 
Redigert:
Fikk meg en Certina før helga i en byttehandel

Er dog ingen stor fan av kronograf, så klokka er allerede på markedet, men griner ikke om jeg må beholde den, for synes den er fin

SE1QVDe.jpg
Det er en meget flott klokke du har, er samme serie som den jeg har og selv er jeg veldig fornøyd med min i hvertfall. Synes den ble veldig fancy med grønne visere etc. Fikk et mer sporty preg, er som sagt mye jeg lyst på men ender kanskje opp med en Certina igjen. God kvalitet og fine ur som passer meg utmerket, skal se litt nærmere på på Aqua serien deres. :)


1125_SARG-34379.png
 
  • Liker
Reaksjoner: R-ole-X og Skug
Min Certina DS Podium.
Den er riktignok quartz, ei heller spesielt dyr. Så den har ingen verdi utenom affeksjonsverdien for meg. Faktisk min første "skikkelige" klokke jeg kjøpte, så denne kommer aldri til å forlate samlingen. Synes fortsatt den er fantastisk vakker, går ikke lei. Vært med på absolutt alt av aktiviteter siden den var ny, og går enda som en klokke :D
Litt sår har den fått med tida, men det gjør ingenting. Litt av sjarmen det :)

 
Min Certina DS Podium.
Den er riktignok quartz, ei heller spesielt dyr. Så den har ingen verdi utenom affeksjonsverdien for meg. Faktisk min første "skikkelige" klokke jeg kjøpte, så denne kommer aldri til å forlate samlingen. Synes fortsatt den er fantastisk vakker, går ikke lei. Vært med på absolutt alt av aktiviteter siden den var ny, og går enda som en klokke :D
Litt sår har den fått med tida, men det gjør ingenting. Litt av sjarmen det :)

Du har en meget flott klokke som det er lov å være stolt av, synes det er fint å se at tråden vokser og Certina er faktisk et merke som leverer flotte klokker til overkommelige priser. Det er rart at det ikke har vært noe særlig aktivitet rundt dette merket, er mest fokus på high-end klokker men synes det kult at folk viser noe annet også. :)
 
Koselig å se at Certina har faktisk en liten plass her inne også, bring em on folks. Det er toppers å se innlegg fra dette merket som folk ikke tenker så mye på egentlig, skulle gjerne posta bilder av Rolex etc men det er ikke lommeboka mi enig i. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47