Den store Casio-tråden

image.jpeg

image.jpeg

Snart 25 år gammel beater:)
Her kommer historien;
Denne Casio diveren kjøpte jeg for sparepengene mine da jeg var 15 år (snart 23 år siden...). Jeg hadde fått dykkerkurs i konfirmasjonsgave fra mine foreldre, og brukte resten av pengegavene til dykkerutstyr. Dette var den gangen da de fleste brukte dykkerklokke og hadde dykkertabellen i hodet. Klokka var med på en del dykk, før den en dag forsvant.. Jeg var med på en fotballturnering og måtte ta av klokka, da den ble ansett som et særlig farlig redskap på banen. Da jeg skulle hjem var klokka borte fra benken der jeg hadde lagt den.

7år senere....

Jeg sitter på en fest i Oslo med en del folk fra hjembyen min. Plutselig ser jeg at en av gutta sitter med hen helt lik klokke på armen. Flirende sier jeg; "Jøss, det er jo klokka mi!". Hvorpå han blir litt rar.. Jeg forteller historien om klokka jeg mistet noen år tidligere, og han blir enda mer rar. Plutselig tar han av seg klokka og gir den til meg! Han forteller om da han fant klokka liggende på gulvet og at ingen meldte seg som eier til sekretariatet i løpet av kvelden. Han hadde derfor fått beholde klokka. Det ble et svært gledelig gjensyn fra min side:D

Klokka er per i dag til intensivbehandling hos urmakeren etter et nervøst sammenbrudd

3e965631474ed4b600a5ebd082f53436_zps9bc1e9e8.jpg
[/IMG]