Den store Casio-tråden

Ahh, Hokus, Nomex og Protrek! Livet blir liksom aldri det samme etterpå hvis man har vært med på den karusellen der. Hadde alltid lyst på Protrek selv, men kjøpte det aldri delvis fordi alle penga gikk til en GPS istedenfor (lenge siden dette...)

Skulle til å kjøpe en sånn av nostalgiske årsaker og til blåbærturer, men så ble det en Garmin Fenix 2 istedenfor. I tilfelle krig måtte jeg allikevel ha en slik:

GA-100-1A1ER



Designet er åpenbart inspirert av en forkastet kulisse fra en gammal Terminatorfilm. En kulisse filmskaperne syns ble for harry allerede den gang da. Viser zulu-tid og er diskret i mørket men svært lesbar klokke som tåler alt. Det er beis fra hytta, ikke spetsnazblod, som er det røde...
Jeg ler like godt av dette svaret hver gang jeg kommer over det! Et fantastisk innlegg!
 
DgA1nfK.jpg


Arbeids uret i aksjon :)
 
"Klassikeren" F-91W kom med kort rem, satte på en som er lengre og bygger litt mer i bredden med lås i stål,
fornøyd med resultatet.
Dette er kanskje gammelt nytt, men fant ut at man kan om teste denne og en del andre digitale Casio er ekte ved å holde nederste knapp på høyre side inne i 3 sek, da kommer dette på displayet: CASIo

attachment.php
 
Nytt for meg det - holde inn knappen altså :)

Går på noen kalkulerte og gledelige "Casio-smeller" om dagen. Nettopp fått inn en AW-710 for å komplettere diver'n. Bilder kommer ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Brukt denne mye i det siste. Passe størrelse for mitt håndledd, og går greit under både skjorte- og genserermet på jobb. Var visst noen flere som hadde en slik også...? :)


 
image.jpeg

Snart 25 år gammel beater:)
Her kommer historien;
Denne Casio diveren kjøpte jeg for sparepengene mine da jeg var 15 år (snart 23 år siden...). Jeg hadde fått dykkerkurs i konfirmasjonsgave fra mine foreldre, og brukte resten av pengegavene til dykkerutstyr. Dette var den gangen da de fleste brukte dykkerklokke og hadde dykkertabellen i hodet. Klokka var med på en del dykk, før den en dag forsvant.. Jeg var med på en fotballturnering og måtte ta av klokka, da den ble ansett som et særlig farlig redskap på banen. Da jeg skulle hjem var klokka borte fra benken der jeg hadde lagt den.

7år senere....

Jeg sitter på en fest i Oslo med en del folk fra hjembyen min. Plutselig ser jeg at en av gutta sitter med hen helt lik klokke på armen. Flirende sier jeg; "Jøss, det er jo klokka mi!". Hvorpå han blir litt rar.. Jeg forteller historien om klokka jeg mistet noen år tidligere, og han blir enda mer rar. Plutselig tar han av seg klokka og gir den til meg! Han forteller om da han fant klokka liggende på gulvet og at ingen meldte seg som eier til sekretariatet i løpet av kvelden. Han hadde derfor fått beholde klokka. Det ble et svært gledelig gjensyn fra min side:D

Klokka er per i dag til intensivbehandling hos urmakeren etter et nervøst sammenbrudd

3e965631474ed4b600a5ebd082f53436_zps9bc1e9e8.jpg
[/IMG]