Den offisielle "Hvilken klokke har du fått flest komplimenter for"-tråden

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Innlegg
860
Sted
Oslo
I likhet med Watchuseek så tenkte jeg vi kunne ha nytte av en tilsvarende tråd her inne på TS vedr hvilken klokke du får flest komplimenter for. :)

Personlig så er det Stowa Marine Original. Jenter liker den, gutter liker den. Absolutt et pent ur:





Så hvilket ur har du fått flest komplimenter for?
 
Rolex day-date helgull. Damer legger merke til denne tydeligvis for jeg har fått mange komplimenter på denne. Ingen komplimenter på noen av de andre klokkene mine fra noen. Passer meg utmerket egentlig..
 
Hos meg er det Paneraien som har fått mest kompliment. De andre klokkene som jeg har eid har gått under radaren:D


6981C989-129A-4497-B475-6CB55EC71BC0-12209-00000C7461F792CE_zpsb7519efa.jpg
 
Ser man bort fra TS-medlemmer er det sjelden jeg får komplimenter for klokkene mine, men disse to har i alle fall blitt lagt merke til hos det motsatte kjønn.

audemarspiguet15300stoo12s1.jpg


861628d1351480383-there-decent-daytona-116515ln-homage-not-paul-newman-rolex-cosmograph-daytona-116515ln_6164.jpg
 
Den klokken jeg har høstet flest komplimenter for var min blå 16613..

Fikk også et litt uventet "kompliment" en gang jeg hadde piquetskjorte og Daydate YG med diamantskive. På vei forbi en rumensk tigger spratt han plutselig opp fra plassen sin og tok tak i armen min for å se "hvor mye klokka var" :confused:
 
Den klokken jeg har høstet flest komplimenter for var min blå 16613..

Fikk også et litt uventet "kompliment" en gang jeg hadde piquetskjorte og Daydate YG med diamantskive. På vei forbi en rumensk tigger spratt han plutselig opp fra plassen sin og tok tak i armen min for å se "hvor mye klokka var" :confused:

Sikker på at den klokka fortsatt er ekte? :rolleyes:
Hehe, neida, bare tuller ;)
 
På tidssonen er det nok Longines Conquesten og Speedmasteren min som får mest komplimenter, men ute i den store verden er det utvilsomt Breitlingen som blir lagt merke til.

DSC_0811_1_zps875fef2f.jpg
 
Redigert:
Uten tvil Breitling Super Avenger.
Ikke så rart kanskje. Den er jo rimelig bling og litt av et blikkfang.
 
Mine dyrere klokker (Explorer II og Reverso GT) har i 99% av tilfellene flydd helt under radaren hos folk flest, noe jeg virkelig liker. Den klokken jeg faktisk har fått mest oppmerksomhet for er en vintage dressklokke som sitter på en fargerik nato, men det er jo noe med skinnende "gull" og mye farger da :cool:
 
Jeg legger merke til at overraskende mange sender stjålne blikk mot klokkene mine. Men det er bare Paneraiene som har fått noen til å kommentere. Fiddy er nok den som får flest kommentarer (selv om de totalt sett kan telles på én hånd), men nå er jo ikke den den mest diskréte på armen heller... :)

 
Må vel si at det er ytterst sjeldent jeg har fått noen kommentarer på klokkene mine, være seg dyrt eller billig.
Men det eneste jeg kan huske å ha fått noe som helst på er 16600, 1680 og Panerai 312. De to førstnevnte garantert bare fordi det er et godt kjent design vil jeg tro.
 
Omega Pie-pan, overlegent. (som i: kanskje fire-fem kommentarer i løpet av tiden jeg har eid den).

Folk synes den er kul, lurer på hva den koster og har gjerne lyst på en selv.
 
Helt tragisk å inmrømme men av de treddvetall som vært innom boksen så er det en 47mm sterile dial Parnis flieger med innsyn bak til seagull-verket jeg trukket flest likes for i levende livet.
Stjeler et bilde fra nett
R7bdSk1.jpg

... til dess "forsvar" stod den oftest på en distressed skinn-Nato fra Heroic18 som kostet mer en klokka ;)
 
Får svært sjeldent kommentarer på klokkene mine. Langt flere jenter som kommenterer at jeg har fine sko, enn klokke. Så er man opptatt av å få oppmerksomhet så legger man heller pengene i nye sko!

Denne skulle man vel kansje trodd jeg fikk noen kommentarer på med sine 49mm. Kan ikke huske noen la merke til den.
bilde1-2.jpg


Dette er den klokken jeg har fått mest kommentarer på. Tror egentlig grunnen til dette har vært mer remmene, enn selve klokken.
ooooo.jpg
IMG_9949.jpg


Denne hadde jeg så kort tid, men om det er en klokke jeg kunne sett for meg at kunne fått kommentarer på, så måtte det vært denne:
DSC002301_zps88c046ce.jpg
 
Fått mest kommentarer på min Panerai 270. Spesielt fra det motsatte kjønn når den har vært på oransje nato:eek:
 
Det skjer veldig skjeldent, men oftest med enten Orange Monster eller min vintage omega dressklokke. Selv om de er på to helt forskjellige ender av spekteret.
 
Hos meg er det Daytonaen som har blitt lagt merke til flest ganger, 4 ganger etter det jeg kan huske. GO Panoreserve har også fått 2 kommentarer "ute i det fri". :)




 
Redigert: