Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Noen andre som har fått denne? Vis vedlegg 159721
178D91E9-E7D9-4C62-92C1-A0E0541E8E93.jpeg
43C3B051-2E70-46F7-ABEF-68A9732814C2.jpeg
43C3B051-2E70-46F7-ABEF-68A9732814C2.jpeg

I et Atlanterhav av Speedmastermodeller, med eller uten 321-urverket, så vil originalen være nettopp det; originalen. Alt annet er tull. Speedmaster (005) er eneste moderne versjon som egentlig representerer en ekte moderne Speedmaster med et høflig nikk til slutten av 60-tallet-

I et Atlanterhav av Speedmastermodeller, med eller uten 321-urverket, så vil originalen være nettopp det; originalen. Alt annet er tull. Speedmaster (005) er eneste moderne versjon som egentlig representerer en ekte moderne Speedmaster med et høflig nikk til slutten av 60-tallet-
Enig, men en del Speedy-varianter kan være tøffe fordetom.

Alt er feil med denne her, men digger den allikavel: 311.62.42.30.06.001 Si fra om du har en sånn og vil selge til fornuftig og ikke fantasipris.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Enig, men en del Speedy-varianter kan være tøffe fordetom.

Enig - og 321 som produseres nå har ikke vært på månen - så spar en haug med penger og kjøp en ordinær 005, som heller ikke har vært på månen - men representerer Omegas historie bedre enn hvilkemnsomhelts "Limited"-version.

• Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Genta
Tja, spesialutgaver og måneklokke-hype har vel bidratt til at .005 fortsatt finnes i butikkene, i praksis uforandret i 50 år?
Jeg gidder ikke/kan ikke betale fjollepriser for brukte klokker med tegneseriehunder for eksempel. Men hvis det er det som skal til for at .005 fortsatt finnes i salg, så kjør på sier jeg.

• Liker
Reaksjoner: UJU og Genta
Nei, denne lå ikke ute på finn. Kjøpte den av opprinnelig eiers familie. Den ble kjøpt hos Ole Mathiesen, København i 1974.

Oi oi - den nyeste speedyen ligger ute for salg bare en del dyrere enn nypris. Jeg smatter på invisteringen, folkens - og helt nyregistrert selger også da. Hoi hoi hoi, ivister!111one

Speedmaster er vel den klokka , sammen med submariner ( ihvertfall den gang sub var omsatt til 30-40k) , som har vært flest ganger innom samlingen . Dei blir sjelden værande då dei har meir en inonisk verdi en bruksverdi for meg. Så ser jo eg og at Speedmaster etterkvert har komt i uttalige versjoner med litt farger på skive og kasse , noken ser jo unektlig bra ut i seg sjølv , men er dette noke som stort sett går på flippen etter kort tid? er det originalen som står seg best over tid ?