Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Nå også som dameklokke...

20190723_121431.jpg
 
Skjønner ikke at 321 er så attraktiv. Er det ikke mye mer interessant med 3861, master chronometer, METAS, og Hacking? Kommer det en stål Speedmaster med 3861 og safir så er jeg solgt!
 
Skjønner ikke at 321 er så attraktiv. Er det ikke mye mer interessant med 3861, master chronometer, METAS, og Hacking? Kommer det en stål Speedmaster med 3861 og safir så er jeg solgt!
Tipper folk digger 321 fordi det er det eneste Speedmaster-verket som har vært på månen.
Det er mange som mener at 3861 kommer i den vanlige Speedmaster pro etterhvert. 861/1861 er jo tross alt 50 år gammelt. Blir spennende å se hva som skjer.
 
En ting jeg virkelig liker ved siste versjon av Speedy Tuesday er den rød/orange sekundviseren. Den bringer virkelig litt liv til skiven uten at den blir for dominerende etter min mening.

Det er nesten så jeg fikk lyst til å ha en slik på min egen Speedmaster. Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt en original rød kronograf sekundviser til Speedmasteren?

Jeg har kikket litt på siden til Ofrei, men fant ikke noe der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple
I et Atlanterhav av Speedmastermodeller, med eller uten 321-urverket, så vil originalen være nettopp det; originalen. Alt annet er tull. Speedmaster (005) er eneste moderne versjon som egentlig representerer en ekte moderne Speedmaster med et høflig nikk til slutten av 60-tallet-
 
I et Atlanterhav av Speedmastermodeller, med eller uten 321-urverket, så vil originalen være nettopp det; originalen. Alt annet er tull. Speedmaster (005) er eneste moderne versjon som egentlig representerer en ekte moderne Speedmaster med et høflig nikk til slutten av 60-tallet-
Enig, men en del Speedy-varianter kan være tøffe fordetom.

Alt er feil med denne her, men digger den allikavel: 311.62.42.30.06.001 Si fra om du har en sånn og vil selge til fornuftig og ikke fantasipris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Enig, men en del Speedy-varianter kan være tøffe fordetom.

Enig - og 321 som produseres nå har ikke vært på månen - så spar en haug med penger og kjøp en ordinær 005, som heller ikke har vært på månen - men representerer Omegas historie bedre enn hvilkemnsomhelts "Limited"-version.
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Genta
Tja, spesialutgaver og måneklokke-hype har vel bidratt til at .005 fortsatt finnes i butikkene, i praksis uforandret i 50 år?
Jeg gidder ikke/kan ikke betale fjollepriser for brukte klokker med tegneseriehunder for eksempel. Men hvis det er det som skal til for at .005 fortsatt finnes i salg, så kjør på sier jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Genta